7. مرداد 1396 - 16:01   |   کد مطلب: 17872
به زودی جشنواره «سیر» در روستای سولان شهرستان همدان برگزار می‌شود.
جشنواره سیر,همدان,روستای سولان,جهاد کشاورزی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری جشنواره «سیر» در روستای سولان همدان

 

به‌گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا منطقه همدان : این موضوع در کانال‌های تلگرامی رد و بدل می‌شود و به نوعی همدانی‌ها را به برگزاری جشنواره سیر در روستای زیبای سولان نوید می‌دهد و در واقع نوعی دعوتنامه برای حضور در این جشنواره است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: جشنواره «سیر» سولان ماهیت کشاورزی نداشته و جهادکشاورزی شهرستان این جشنواره را قبول ندارد.

جواد رشیدی با تأکید بر اینکه جهادکشاورزی به دنبال برگزاری جشنواره سیر در شهرستان بوده است، اظهار کرد: جهادکشاورزی خواستار برنامه‌ریزی و معرفی سیر همدان به لحاظ علمی و دعوت از مشتریان و اسپانسرهای این محصول بود.

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی به علت اینکه این جشنواره ماهیت کشاورزی نداشت، از همکاری برای برگزاری این جشنواره کنار کشید.

رشیدی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین 15هزار تن سیر در همدان تولید می‌شود، عنوان کرد: امسال در شهرستان همدان 13 هزار تن سیر تولید شده که سهم روستای سولان در این تولیدات 60 درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان نیز در این‌باره به ایسنا گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط دهیاری‌ها کار جدیدی است که در حوزه بوم‌گردی و روستاگردی آغاز شده است.

فریدون عربی افزود: در سال‌های گذشته جشنواره شیره، شیربرنج و آلو در روستاهای استان برگزار شده است و امسال نیز جشنواره مبل و منبت در روستای اشترمل تویسرکان برگزار خواهد شد.

به‌گزارش ایسنا؛ روستای سولان یکی از روستاهای نزدیک شهر همدان است که محصول سیر از بازرترین تولیدات کشاورزی این روستاست و مردم همدان برای خرید سیر به این روستا مراجعه می‌کنند.

به گفته مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان، 60 درصد سیر همدان در این روستا تولید می‌شود.

انتهای پیام/ص

جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر جشنواره سیر روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان روستای سولان همدان 

دیدگاه شما

آخرین اخبار