8. مرداد 1396 - 14:41   |   کد مطلب: 17884
در هفته همدان برگزار خواهد شد:
جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری
مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد: در تابستان امسال همدان میزبان دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, غذای ایرانی

به گزارش شبنم ها،

نشست خبری جشنواره سفره ایرانی _فرهنگ گردشگری ,جشنواره ملی و گردشگری با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان و معاونین ایشان و جمعی از اصحاب رسانه در هتل باباطاهر برگزار شد .

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد  :در تابستان امسال همدان میزبان دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است. سال گذشته این جشنواره در استان کرمانشاه برگزار شد. امسال جشنواره سفره ایرانی با حضور شرکت کنندگانی از استان کردستان ,ایلام ,کرمانشاه ,همدان از 18تا 20 مرداد ماه در شهر همدان در باغ نظری  برگزا می شود .

وی افزود: با تقارن این روزها با روز همدان انتظار می رود این رویداد پر رنگ تر  شود .

مالمیر اذعان داشت : غذا در حوزه جذب گردشگر نقش مهم و ممتازی دارد. غذا های بومی محلی نقش موثری در جذب گردشگر و ماندگاری آنها دارد .

مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهار داشت : در راستای گردشگری توسعه پایدار طرح هم افزایی و توانمند سازی روستاها در سراسر کشور با مشارکت سازمان مسکن ,سازمان میراث فرهنگی و وزارت کشور در 76 روستا در سراسر کشور انجام می شود.

وی افزود:  سهم همدان از این تعداد روستا در سراسر کشور  4 روستا می باشد. روستاهای  ورکانه (همدان ),چوخه (فامنین ),گرشانه (تویسرکان ),ملحم دره (ملایر )روستاهای هدف هستند. ارتقا کیفیت روستاها و افزایش سطح رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اهداف توسعه پایدار گردشگری است .ضمن اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می نماییم برنامه  توانمند سازی و توان افزایی در روستاها می تواند ذهن افراد بومی را نسبت به گردشگری آگاه تر نماید. از طرف دیگر با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات به روستائیان در جهت بومی سازی  با بهره 4 درصد در صدد توسعه گردشگری در بخش روستایی هستیم.

مالمیر خاطرنشان کرد :در تمرکز تبلیغات در حوزه تهران سرمایه گذاری بیشتری انجام شده است با بر گزاری جشنواره در فصول مختلف سال سعی داریم گردشگر بیشتری به استان  جذب نماییم .

فریبا نعمتی مسئول بخش مردم شناسی میراث  در خصوص جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری  گفت: جشنواره غذا در 4 آیتم غذا ,پیش غذا ,نوشیدنی به داوری گذاشته می شود و اکثر غذاهای بومی محلی پس از شرکت در این جشنواره در منوی سفره خانه های سنتی ,هتل ها ,رستوران ها قرار می گیرد. همچنین صنایع دستی مرتبط با غذا در این جشنواره ارائه می شود. به عنوان مثال  ظروفی که در آشپزی به کار برده می شوند از صنایع دستی انتخاب می شوند. کارگاه آموزشی تهیه غذا آئین های مرتبط با غذا و بخش پایانی اجرای  مراسم سنتی آئینی است که   در معرض دید باز دید کنندگان قرار می گیرد .

 

محمد رضا درویشیار دهیار روستای سولان بیان کرد : امسال اولین جشنواره سیر همدان در روستای سولان برای معرفی پتانسیل ها و قابلیت های این روستا از 9 تا 12 مرداد ماه برگزار می شود. خلال سیر, پودر سیر داروهای گیاهی ,موسیر در این جشنواره عرضه می شود همچنین تئاتر محلی در این نمایشگاه اجرا  می شود.

 وی گفت :اِلمان سیر در ورودی روستای سولان  قرار می گیرد.

انتهای پیام / 

شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, مدیر کل سازمان میراث فرهنگی

دیدگاه شما

آخرین اخبار