11. مرداد 1396 - 12:08   |   کد مطلب: 17930
نحوه برخورد زن و مرد در برابر مسائل و مشکلات متفاوت است، زنان زمانی که اوضاع بر وفق مرادشان نیست تذکر می دهند ولی مردان معمولاً در خود نگه می دارند. مردها زیاد غصه می خورند، غصه خوردن از اسرار روان شناسی مردهاست.
زنان,مردان,تفاوت های رفتاری,عدم مهرورزی,بی توجهی به زنان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

بی توجهی و عدم مهر ورزی زنان را دچار آسیب می کند

بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنان بی توجهی به زنانبی توجهی به زنان عدم مهرورزی عدم مهرورزی عدم مهرورزی عدم مهرورزی عدم مهرورزی عدم مهرورزی عدم مهرورزی تفاوت های رفتاری زنان و مردان تفاوت های رفتاری زنان و مردان تفاوت های رفتاری زنان و مردان تفاوت های رفتاری زنان و مردان تفاوت های رفتاری زنان و مردان تفاوت های رفتاری زنان و مردان تفاوت های رفتاری زنان و مردان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : یکی از شگفتی های آفرینش، وجود تفاوت ها بین زنان و مردان است، بیولوژیست ها و پژوهش گران، پس از بررسی و تحقیق های متعدد، به این نتیجه دست یافتند که رفتارهای ذهنی و فکری زنان و مردان در پاره ای از صفت های اصلی به صورت ذاتی، با هم فرق داشته و آن ها تحت تاثیر جنسیت، به گونه ای متفاوت از یکدیگر، عمل می کنند.

* تفاوت های رفتاری مردان و زنان

مردان زمانی دارای انگیزه می شوند که احساس کنند به کمک آنها احتیاج هست، اگر احساس کنند به کمک آنها احتیاجی نیست، کسل می شوند , چنانچه احساس کنند می توانند کارهایی را انجام دهند که همسرشان را خوشحال کند، احساس انرژی بیشتری می کنند.

سید محمد سجاد زاده، روانشناس و مشاوره خانواده با تاکید به تفاوت های رفتاری مردان و زنان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: گاهی اوقات بین مردان و زنان درک موفقیت متفاوت است، گاهی اوقات در در نوع موفقیت ها هم تفاوت ها و تمایزهایی وجود دارد و زنان و مردان ادراک و برداشت متفاوتی از آن دارند.

وی با اشاره به بنیان موفقیت برای مردان بیان کرد: در تفاوت رفتاری شناخت مردان و زنان بهتر است که بدانیم، برداشت متفاوت زنان و مردان در موفقیت و موفق بودن آنها بسیار موثر است، آنچه مهم است اینکه آگاه باشیم موفقیت از نگاه آقایان چیست و بنیان موفقیت برای آنها چه مواردی را در بر می گیرد.

وی تشریح کرد: بنیان موفقیت در کنار همه زرق و برق های مادی و داشته های پولی و رفاهی زندگی هم برای خانم ها و هم برای آقایان مواردی را در بر می گیرد، اساس زندگی برای مرد احساس کفایت، احساس مفید و موثر و مستقل بودن است.

* مشکلات متفاوت و نحوه برخورد زن و مرد

نحوه برخورد زن و مرد در برابر مسائل و مشکلات متفاوت است، زنان زمانی که اوضاع بر وفق مرادشان نیست تذکر می دهند ولی مردان معمولاً در خود نگه می دارند. مردها زیاد غصه می خورند، غصه خوردن از اسرار روان شناسی مردهاست.

این مشاوره خانواده تاکید کرد: در صورتی که مردی حس کند که همسر و خانواده و اطرافیان او را حس می کنند، این اتفاق نشان می دهد که او مرد ضعیفی نیست و بر عکس مردی که احساس ضعیف بودن، ناکارآمدی، عدم کفایت و عدم استقلال به او داده شود، حتی اگر مادیات زیادی هم داشته باشد و دیگران به او عزت بدهند، این مرد شکست خورده است.

وی یادآوری کرد: اما مردی که در خانواده از چشم زن و بچه اش می افتد و احساس بی کفایتی می کند، مفید و موثر نخواهد بود و به طور یقین مرد شکست خورده ای است.

بهتر است بدانیم یک مرد در صورتی احساس موفقیت می کند که از نظر خودش این حس را داشته باشد که با کفایت و کار آمد هست و خانواده اش موثر بودن او را در خانواده احساس می کنند.

* بی توجهی و عدم مهر ورزی زنان را دچار آسیب می کند

با وجود اینکه زنان بیشتر از مردان افسرده می شود و مردان کمتر افسرده می شوند اما افسردگی مردان عمیق و پایدار است؛ بررسی ها نشان می دهد که زن ها و مردها از روش های متفاوتی برای نشان دادن گوش کردن خود استفاده می کنند، زنان در حین گوش دادن بیشتر سر تکان می دهند و از کلماتی مانند آهان، بله و… استفاده می کنند و مقصودشان نیز از استفاده این کلمات این است که «دارم به حرف های شما گوش می دهم» ولی مردان کمتر این حرکات را انجام می دهند و بیشتر زمانی از این اصوات و کلمات استفاده می کنند که بخواهند توافق خود را اعلام کنند.

سجاد زاده با اشاره به اساس زندگی زنانه به خبرنگار ما گفت: اساس زندگی زن توجه و لطافت است، مرد اقتدار گرا و اقتدار جو بوده و در عین حال زن محبت گرا و توجه جو هست و به دنبال توجه و محبت است، زنان زمانی دچار آسیب می شوند که از جانب مردان مورد غفلت، بی توجهی و عدم مهر ورزی قرار بگیرند.

این کارشناس خانواده ضمن تاکید به خانواده ها، گفت: بهتر است که بدانیم زنان انرژی مثبت شان را در گفت و گو با دیگران و تشویق اطرافیان از بیرون می گیرند و مردان انرژی شان را هنگامی که احساس کفایت و موثر بودن کنند از درون خودشان می گیرند.

سجاد زاده معتقد است خانمی که با او صحبت نشده و به او توجه نمی شود و زیبایی ها، هنرمندی ها، داشته ها و ارزشمندی هایش مورد غفلت قرار می گیرد و مورد تشویق قرار نمی گیرد، به طور یقین دچار آسیب می شود.

وی ادامه داد: زن در پی این بی توجهی به دنبال مکانی است که توجه و محبت به او شده و ترجیح می دهد در محیط های فامیلی یا در جمع دوستانش اوقات خود را سپری کند، در مورد مردان هم به این صورت است، بهتر است که بانوان بدانند برای تسخیر قلب مردان باید طوری رفتار کنند که آنها احساس کفایت، کارآمدی و مفید بودن و مفید بودن کنند.

مشاوره خانواده مردان را تکیه گاهی خوبی برای زنان دانست و گفت: در صورتی که مردی بفهمد خانم به وجود آن ها افتخار می کند و او را تکیه گاه خوبی برای خود می داند، در این هنگام زن توانسته اعتماد مرد را جلب کند.

وی خاطر نشان کرد: باید دانست که هر فردی در کنار عیوبی که دارد برخوردار از حسن هایی نیز هست و برای داشتن یک زندگی سالم و سعادت مند باید احساس کفایت و کارآمدی را به مردان بدهیم تا آنها در زندگی احساس اقتدار و قدرت بکنند و در کنار آن به زنان توجه کرده و آن ها را مورد تشویق قرار دهیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار