12. مرداد 1396 - 12:45   |   کد مطلب: 17949
هیچ گاه کودک خود را در هنگام انجام اشتباه با جمله هایی نظیر تو را در خیابان رها می کنم، دیگه دوستت ندارم و یا با وجود تو دیگر در این خانه نمی مانم، تهدید نکنید زیرا موجب مشکل های دیگری از جمله شب ادراری و یا لکنت زبان خواهد شد.
تنبیه کودک,بدرفتاری با کودک,تخریب شخصیت,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تنبیه کودک موجب تخریب شخصیت او می شود

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : مادران امروزی به دلیل تشنج های مختلف خانوادگی که دارند کمتر به کودک خود اهمیت می دهند و گاهی با کتک و دعوا خواسته های کودک را سرکوب می کنند.

مریم حججی، کارشناس مسائل خانواده در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بیشتر افراد به اشتباه گمان می کنند که تنبیه کودک فقط به معنای کتک زدن، زندانی کردن و محروم ساختن وی از علایقش بوده در صورتی که چنین نیست؛ بلکه به تمام بدرفتاری هایی که با کودک می شود تنبیه می‌گویند.

وی ادامه می دهد: مقایسه کردن کودک با سایر همسالانش نیز یکی دیگر از بدترین تنبیه‌ها است که موجب تخریب اعتماد به نفس او خواهد شد.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: محروم ساختن کودک از محبت والدین در صورت انجام اشتباه و همچنین تحقیر، تخریب شخصیت او به خصوص در مقابل دیگران، مثلا گفتن این جمله ها که کاری که انجام دادی احمقانه بود؛ تو دیوانه یا بی‌عرضه هستی، باعث لجبازی کودک خواهد شد.

حججی تاکید کرد: هیچ گاه کودک خود را در هنگام انجام اشتباه با جمله هایی نظیر تو را در خیابان رها می کنم، دیگه دوستت ندارم و یا با وجود تو دیگر در این خانه نمی مانم، تهدید نکنید زیرا موجب مشکل های دیگری از جمله شب ادراری و یا لکنت زبان خواهد شد.

انتهای پیام/ص

تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک تنبیه کودک بدرفتاری با کودک بدرفتاری با کودک بدرفتاری با کودک بدرفتاری با کودک بدرفتاری با کودک بدرفتاری با کودک بدرفتاری با کودک تخریب شخصیت تخریب شخصیت تخریب شخصیت تخریب شخصیت تخریب شخصیت تخریب شخصیت تخریب شخصیت

دیدگاه شما

آخرین اخبار