18. مرداد 1396 - 12:38   |   کد مطلب: 18035
بزرگی شکم و کم کردن چربی های آن، از مسائلی است که فکر زن و مرد امروزی را که دچار کم تحرکی و خوردن فست فودها و غذاهای چرب شده اند به خود مشغول کرده است.یکی از راه حل های افزایش سوخت ساز و کم کردن چربی ها مخصوصا در ناحیه پهلو و شکم بعد از ورزش مداوم و تحرک کافی خوردن بعضی از دم نوش هاست.
دمنوش لاغری,چای ترش,مریم گلی,چربی شکم و پهلو,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

مصرف دمنوش یکی از راه حل های افزایش سوخت ساز و کم کردن چربی ها 

دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن 

 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاسبزرگی شکم و کم کردن چربی های آن، از مسائلی است که فکر زن و مرد امروزی را که دچار کم تحرکی و خوردن فست فودها و غذاهای چرب شده اند به خود مشغول کرده است.

یکی از راه حل های افزایش سوخت ساز و کم کردن چربی ها مخصوصا در ناحیه پهلو و شکم بعد از ورزش مداوم و تحرک کافی خوردن بعضی از دم نوش هاست.

در این خصوص قبل از هر چیز بگوییم که مصرف این دم نوش ها به تنهایی قادر به لاغر کردن اراد نیست! به طور کلی هیچ ماده غذایی و نوشیدنی معجزه گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده شما و کسب عادت های روزانه مناسب بستگی دارد.

تأثیرگیاهان دارویی در لاغری شکم

گیاهان و  در واقع دم نوش های تهیه شده از آنها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت و ساز، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دم نوش ها سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند. زمانی که این سلول ها و بافت های از بین می روند، سلول های جدید جای آنها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دم نوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید، می توانید به این دم نوش های گیاهی اعتماد کنید. این دم نوش ها تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

بهتر است برنامه غذایی تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد برنامه غذایی خود کرده و از چربی های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید علاوه بر این دستورات، حتما این نوشیدنی ها را به برنامه روزانه تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری تان باشد.

  1. چای ترش

گیاهی چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از انتی اکسیدان است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند، چای ترش تا 43 درصد چربی سوزی را افزایش می دهد.

خواص درمانی

نوشیدنی این گیاه کاهش دهنده فشار خون ، خنک کننده بدن، رقیق و تصفیه کننده خون، کنترل کننده کلستول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام بخشی مناسب می باشد و برعکس چای که باعث دفع آهن می شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می آید.

طرز تهیه:

آب را بچوشانید و زمانی که به جوش آمد، گل چای ترش را را به مقدار 10 گرم به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. در نهایت چای تان را صاف کرده و دوبار در روز میل کنید.

این روند را به مدت 10 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن دلنشین است.

2-دم نوش برگ بو و دارچین

موادلازم:

چوب دارچین 1 تا 3 تکه
برگ بو 2 برگ
آب 1 لیوان (200 میلی لیتر)

آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 20 دقیقه بجوشد و سپس به 10 دقیقه دم بکشد. دم نوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 10 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرف تان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

3-دم نوش مریم گلی با عسل و لیموترش

مریم گلی گیاهی است چند ساله و علفی، ریشه راست و دارای انشعابات فراوان و ارتفاع آن بین 50 تا 80 سانتی متر می باشد. ساقه های جوان به رنگ سبز تیره و پوشیده از کرک های انبوه و خاکستری رنگ است. با افزایش عمر گیاه، ساقه چوبی و رنگ آن قهوه ای می شود. برگ ها بلند و نیزه ای شکل می باشند. گل ها به رنگ بنفش متمایل به آبی، صورتی یا سفید و به صورت مجتمع در قسمت فوقانی ساقه ها روی چرخه های مخصوصی مشاهده می شوند. روی هر چرخه 5 تا 8 گل وجود دارد. این گیاه از خانواده نعناعیان است که بیشتر از برگ های آن استفاده می شود. از نظر طب سنتی ایران گیاه مریم گلی، طبعی گرم دارد.

خواص درمانی

دم نوش مریم گلی خاصیت آرامش بخشی دارد. این دم نوش پایین آورنده ی قندخون است. برگ های این گیاه خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی دارند به همین دلیل نوشیدن این دم نوش باعث تسکین گلودرد می شود. همچنین این دم نوش خلط آور است و نوشیدن آن در زمان سرماخوردگی مفید می باشد. سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و برای معده بسیار مفید و مقوی می باشد.

موارد منع مصرف

نوشیدن این دم نوش در دوران بارداری و شیردهی منع شده است. همچنین ممکن است مصرف زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب یا تشنج شود، در ضمن مصرف این دم نوش برای افراد فشار خون بالا توصیه نمی شود.

طرز تهیه

                                                 موادلازم

مریم گلی تازه یا خشک 15 گرم
آب 1 لیتر
آب لیمو ترش 1 عدد
عسل 1 قاشق غذلخوری

مریم گلی را به آب جوش اضافه کرده و 20 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس عسل را اضافه کرده و در نهایت دم نوش تان را صاف کنید. سپس آب لیمو ترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید.

نکته : دم نوش مریم گلی تلخ است، اما اضافه کردن عسل و لیموترش به دلخواه شما بستگی دارد.

انتهای پیام/ص

دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری دمنوش لاغری افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن افزایش سوخت و ساز بدن 

دیدگاه شما

آخرین اخبار