19. مرداد 1396 - 10:34   |   کد مطلب: 18046
به مدت سه روز، دومین جشنواره سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری منطقه 3 کشور با حضور چهار استان غربی در همدان آغاز به کار کرد.
جشنوراه منطقه ای غذا,همدان,سازمان میراث فرهنگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علی مالمیر امشب در آیین گشایش دومین جشنواره منطقه‌ای غذا با عنوان سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری منطقه 3 کشور اظهار کرد: در این جشنواره 60 غرفه از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان به ارایه غذاهای محلی و سنتی خود پرداخته اند.

وی با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد امروز دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای است به طوری که 10 درصد GDP دنیا به گردشگری اختصاص یافته است، گفت: در رونق گردشگری بخش‌های مختلفی اثرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: نقش و اهمیت غذا در عرصه گردشگری نقش ویژه‌ای است و در طول تاریخ نیز غذاهای بومی و محلی که به عنوان میراث ناملموس معرفی شود، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ایران نیز غذاها از تنوع بالایی برخوردار است، یادآور شد: تهیه غذا در فرهنگ و آداب ما از تنوع و مزیت‌های بالایی برخوردار است و این تنوع یکی از مزیت‌های گردشگری استان همدان نیز به شمار می‌رود.

مالمیر با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین دارای سبقه بالایی در آیین‌ها و میراث ناملموس و غذا هستند، گفت: با اهمیتی که حفظ و احیای میراث ناملموس و ملموس حوزه گردشگری دارد، ضرورت دارد با انواع و اقسام برنامه‌ها در این زمینه حضور یابیم تا از سراسر کشور گردشگران حضور یافته و از این آثار بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای غذا دو بخش در نظر گرفته است، گفت: قسمت اول به غذاهای هتل‌ها، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها اختصاص یافته که داوری نیز خواهند داشت، یک قسمت نیز به عرضه و معرفی غذاهای بومی و محلی اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ویژگی دیگر این جشنواره را عرضه نان‌های محلی و سنتی تخت استان‌های مختلف دانست و افزود: در این جشنواره انواع و اقسام نان پخت می‌شود، نانی که سال گذشته ثبت جهانی شد و لازم است این اثر ناملموس بیشتر معرفی شود.

 وی یادآور شد: در کنار جشنواره کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود که به نحوه پخت و ویژگی غذاها می‌پردازد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار