20. مرداد 1396 - 15:55   |   کد مطلب: 18062
معاون بهبود تولیدات گیاهی استان با اشاره به اینکه ملایر دومین تولید کننده انگور مرغوب کشور است گفت: سالیانه بیش از ۵ میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در استان همدان تولید می‌شود.
شبنم ها , afkl ih , shabnamha , shabnamha.ir , انگور ملایر

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم:

شهرام پرورش شامگاه پنج‌شنبه در مراسم نخستین جشنواره آلبالو در بخش زنگنه ملایر با اشاره به اینکه این شهرستان خاستگاه ویژه‌ای در بحث باغبانی دارد گفت: در حال حاضر 75 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات  باغی است که در این راستا ملایر بیش از 21 هزار هکتار از سطح باغات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان براساس استعداد هر شهرستان برنامه‌ریزی مدونی برای کشاورزی و باغداری آن منطقه در نظر گرفته‌ می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بیش از 10 هزار هکتار از باغات انگور استان در ملایر وجود دارد و ثبت جهانی انگور ملایر در حال پیگیری است برنامه‌ ویژه‌ای برای باغداری و مجموعه کشاورزی این شهرستان در نظر داریم.

پرورش با اشاره به اینکه هم اکنون ملایر رتبه اول تولید انگور استان را دارد، گفت: سال‌گذشته 133 هزار تن کشمش در کشور تولید شده که از این‌ میزان 33 هزار تن آن مربوط به شهرستان‌ ملایر بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال ارتقای دانش کشاورزی و بهره‌برداری سازمان جهاد استان هستیم تصریح کرد: با توجه به بازنشستگی بخش قابل توجهی از نیروی انسانی این سازمان نیازمند استفاده از تفکر و ایده اندیشه جوانان در بخش کشاورزی سازمان‌ جهاد استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری از اولویت‌های،سازمان‌ جهاد استان است گفت: قطعا با قرار گرفتن دانش و تفکر جوانان در کنار تجربه نیرو‌های با سابقه سازمان جهاد یک راهکار مطلوب در راستای ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی استان و‌ منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار