22. مرداد 1396 - 13:03   |   کد مطلب: 18089
فرمانده قرارگاه شهید برونسی همدان عنوان کرد
اعزام ۱۷۵ نفر از دانشجویان استان همدان به اردوهای جهادی
فرمانده قرارگاه شهید برونسی گفت: ارتباط ما در اردوهای جهادی با محرومان چهره به چهره بوده و لازم است با توجه به اثرگذاری این خدمات در مناطق محروم، حمایت بیشتری از اردوهای جهادی انجام شود
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, اردوی جهادی

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم:

اردوهای جهادی از ابتکارات بسیار خوب و اثرگذار بسیج در حوزه خدمت رسانی به مرحومان و مستضعفان و همچنین آباد کردن مناطق محروم در کشور است که به لطف خداوند منان در همدان نیز با همکاری و مشارکت جوانان به ویژه دانشجویان پا گرفته و هر روز با قوت و قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد. آنچه می‌خوانید بخشی از فعالیت‌های گروه جهادی شهید برونسی در همدان است.

صمد اعتمادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با تشریح فعالیت این قرارگاه در اردوهای جهادی اظهار داشت: قرارگاه شهید برونسی متشکل از 4 گروه جهادی است که فعالیت خود را از تیرماه امسال آغاز کرده و تا پایان شهریورماه  نیز به خدمت رسانی خود در مناطق محروم استان ادامه می‌دهد.

 وی افزود: در این قرارگاه، گروه جهادی شهدای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با 50 نفر در شهرستان دمق، گروه جهادی شهید ابراهیم هادی از دانشگاه فنی شهید مفتح و شهید جباریان با 35 نفر در روستای تاسران کبودراهنگ، گروه جهادی شهید محمد بلباسی از دانشگاه صنعتی همدان با50 نفر در روستای عبد المومن کبودراهنگ و گروه جهادی کوثر2 در روستای جنت آباد  دردوره های 10 اقدام به ساخت منازل محرومان می‌کنند.

فرمانده قرارگاه شهید برونسی با تشریح  روند شناسایی مناطق محروم و مستضعفان اظهار داشت: در این مرحله همکاری نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) تجربیات سال‌های گذشته اعضا از حضور در مناطق محروم و درخواست بسیج محلات نیز بسیار راه گشا است.

وی با تاکید براینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اردوهای جهادی در خودسازی، خدمت و آشنایی با فضای واقعی کشور است تصریح کرد: ما در اردوهای جهادی با محرومان ارتباط چهره به چهره داریم و با توجه به اثرگذاری این خدمات در مناطق محروم، لازم است تا حمایت بیشتری از اردوهای جهادی انجام شود.

اعتمادی با بیان اینکه اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی نگاه مردم به ویژه محرومان و مستضعفان به انقلاب و جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهد اظهار داشت: در حال حاضر توسط قرارگاه شهید برونسی 175 نفر از دانشجویان استان همدان در قالب 4 گروه جهادی به 7 منطقه محروم استان برای خدمت‌رسانی به محرومان اعزام شده‌اند.

محور کار در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان فعالیت‌های عمرانی است

حسین عابدی‌مهر در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه 20 گروه جهادی در عرصه دانشجویی فعال هستند نیز اظهار داشت: با شروع فصل تابستان این تیم‌ها برای برگزاری اردوهای جهادی از 20 دانشگاه موجود در استان همدان فراخوان شده و به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: این افراد در تابستان امسال 90 روستای محروم در سطح استان را پوشش داده و خدمات فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی، مهارتی و مذهبی را به مردم منطقه ارائه می‌دهند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان بیان کرد: اردوهای جهادی تیم‌های دانشجویی در حال آماده‌سازی و شناسایی مناطق محروم استان هستند که پس از اتمام این مرحله، اردوهای آنها از 20 تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در هریک از این گرو‌ه‌ها 30 نفر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اردوهای جهادی دانشجویی استان همدان 10 روزه بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اردوهای جهادی امسال مقدمه‌ای برای استمرار فعالیت‌ها در مناطق محروم استان است.

عابدی‌مهر تشریح کرد: تیم جهادی دانشجویی در مناطق محروم استان خدماتی مانند ساخت منزل برای محرومان، ساخت فضاهای بازی و ورزشی در روستاهای دارای زمین مناسب، برگزاری کلاس‌های قرآنی، عقیدتی، جشن تکلیف، یادواره شهدا، نماز جماعت، کلاس‌های مهارت‌های زندگی، روانشناسی، تربیت فرزند و غیره ارائه می‌دهند.

وی در ادامه گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی برای آمادگی ورود به عرصه اشتغال با حضور اساتید فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم، اجرای پروژه غربالگری بیماری‌ها در منطقه، توزیع اقلام بهداشتی و آموزش‌های بهداشت فردی از دیگر برنامه‌های تیم جهادی دانشجویان در مناطق محروم است.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی همدان تاکید کرد: برگزاری کلاس‌هایی مانند صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌آفرینی و با تکیه بر ترویج اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم استان همدان اجرا می‎شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضرمرحله اجرایی 17 پروژه عمرانی در مناطق محروم استان آغاز شد  و 3 پروژه نیز در شهرویرماه امسال آغاز می‌شود.

عابدی‌مهر افزود: باتوجه به اینکه محور کار در اردوهای جهادی امسال بسیج دانشجویی فعالیت‌های عمرانی قرار داده شده است 7 پروژه در کبودراهنگ، 4 پروژه در ملایر، 2 پروژه در نهاوند، 1 پروژه در تویسرکان، 3 پروژه در اسدآباد و 1 پروژه نیز در شهرستان رزن پیش‌بینی شده که تا پایان شهریورماه امسال ساخت آنها محقق می‌شود.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار