23. مرداد 1396 - 10:15   |   کد مطلب: 18105
یک کارشناس علوم قرآنی در خصوص مقاومت اسلامی گفت: شهادت با عزت دلاور مرد جبهه نبرد شهید محسن حججی به دشمن یاد آور شد نیروی مقاومت ازسر بریده هیچ هراسی ندارد چون راه و هدف از قبل مشخص شده است , استقامت و ایستادگی در برابر دشمن را از مکتب عاشورای امام حسین (ع)وام گرفته است.

به گزارش شبنم همدان:

بیست و سوم مرداد ماه به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله که در برابر تجاوز همه جانبه  رژیم اشغالگر قدس تا پای جان ایستادگی کردند و در طی جنگ سی وسه روزه همه نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند از سوی شورای فرهنگی انقلاب اسلامی به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است .

به مناسبت روز مقاومت اسلامی و پیروزی جنبش حزب الله جنوب لبنان  گفتگویی با مهدی حامدی معلم کارشناس و معلم علوم قرآنی انجام دادیم .

حامدی اظهار داشت: کلمه مقاومت ریشه در اعتقادات اسلامی ما دارد. بزرگترین شاهد این مساله واقعه عظیم کربلا است. امام حسین (ع) با 72 تن در مقابل هزاران نفر ملبس به هزاران تزویر و نیرنگ حماسه عظیم عاشورا را خلق کردند. آن روز با وجود یاران اندک در مقابل سپاه عظیم دشمن ایستادند تا به مردمان تاریخ درس مقاومت بیاموزند. مردم مستضعف جنوب لبنان نیز با اتکا به سلاح مقاومت و اراده 33 روز در مقابل دشمنی که تا بن دندان مسلح بود ایستادند و به ملت  کشورهای عربی  آموختند رژیم اشغالگر اسرائیل را با ارداه آهنین مقاومت می توان به زانو در آورد.

کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: در قرآن آیات بسیاری به چشم می خورد که خداوند تبارک وتعالی در آنها می فرماید "سرنوشت  ملت ها به دست خود  آنها رقم می خورد". ملت ها خود انتخاب می کنند که زندگی زیر بار ننگ خفت و خواری را بپذیرند و یا با صبر و استقامت شرنوشتشان را به گونه دیگر رقم بزنند.

نیروهای مقاومت ایران  اسلامی سدی در مقابل نیروهای تکفیری

حامدی اذعان داشت: ما امروز شاهد حضور نیروهای مستشاری ایران در کشورهای  عراق و سوریه هستیم نیروی  مقاومت ایران اسلامی امروز فراتر از مرزها را نشانه گرفته است تا از انتشار  داعش و گروهک های تروریستی که به دست آمریکا و رژیم اشعالگر اسرائیل تولید و منتشر شده است  جلوگیری کند. حضرت علی (ع) می فرماید :"اگر شما در سنگر خوابتان برد در سنگر مقابل شما که دشمن شماست ممکن است کسی بیدار باشد ". در نگاه نخست مخاطب این حدیث مسئولان کشور هستند که هرگز نباید از دشمن غافل شویم و او را دست کم بگیریم دشمن در همه حال مشغول دشمنی خویش است و از هیچ نیرنگ و حیله ای فرو گذار نمی کند. امروز علی رغم میل و خواست دشمن ما قوی هستیم جمهوری اسلامی ایران امروزبه مراتب قوی تر و مقتدرتر از سالهای نخست انقلاب است. دشمنی های صریح و غیر صریح دشمن ما را مقاوم تر کرده است و باید بین مسئولین و ملت علیه خدعه های دشمن اتحاد ایجاد شود .

حامدی خاطرنشان کرد: شهادت با عزت دلاور مرد جبهه نبرد شهید محسن حججی به دشمن یاد آور شد نیروی مقاومت ازسر بریده هیچ هراسی ندارد چون راه و هدف از قبل مشخص شده است , استقامت و ایستادگی در برابر دشمن را از مکتب عاشورای امام حسین (ع)وام گرفته است.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار