26. مرداد 1396 - 20:10   |   کد مطلب: 18158
مدیر عامل انجمن آلزایمر همدان از آغاز به کار انجمن آلزایمر طی مهرماه امسال در همدان خبر داد.
آنجمن آلزایمر همدان,بیماری آلزایمر,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

انجمن آلزایمر در همدان آغاز به كار مي‌كند

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : محسن برجیسیان با بیان اینکه انجمن آلزایمر همدان در حال تاسیس بوده و هنوز ثبت رسمی نشده است، اظهار کرد: هنوز عضوگیری در این انجمن انجام نشده و مهر ماه آغاز عضوگیری این انجمن است.

وی با بیان اینکه در مهرماه امسال به صورت رسمی کار انجمن آلزایمر آغاز خواهد شد، گفت: این انجام دارای هیأت مدیره‌ای متشکل از پنج پزشک متخصص مغز و اعصاب، سه پیراپزشک مربوطه و دو نفر از اعضای معمولی خواهد بود.

مدیرعامل انجمن آلزایمر همدان با اشاره به اینکه هفته آینده قرار است نتیجه ثبت انجمن ارائه شود، افزود: امیدوارم این امر مهم محقق شود تا در راستای کمک به افرادی که دچار بیماری آلزایمر می شوند، قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین اقدامی که از مهرماه آغاز خواهیم کرد، اطلاع‌رسانی برای آگاهی جامعه از وجود این انجمن است، افزود: معرفی و شناساندن آلزایمر به مردم بسیار مورد توجه ماست چراکه با افرادی مواجه می‌شویم که اظهار دارند اطرافیان آنها به حواس پرتی مبتلا شده‌اند و سرسری از جلوی آن رد می‌شوند.

برجیسیان با بیان اینکه ما باید ابتدا زمینه‌های اصلاح دیدگاه  افراد و قبول آلزایمر در جامعه را ایجاد کنیم و سپس به شناسایی افراد و تشکیل پرونده برای آنها بپردازیم، گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی دوره‌های مختلف نسبت به درمان افرادی که دچار بیماری آلزایمر هستند، از جمله اهداف است.

*آموزش 20 مربی در راستای برگزاری کلاس‌هایی مخصوص بیماری آلزایمر

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت که چه تعداد از جامعه دچار بیماری آلزایمر هستند، خاطرنشان کرد: انجمن آلزایمر کانادا  گفته بود که 40 درصد کانادایی‌ها دچار آلزایمر هستند اما در مورد تعداد افراد آلزایمری استان چون تحقیقاتی صورت نگرفته نمی توان اظهار نظر کرد.

مدیر عامل انجمن آلزایمر همدان با تاکید به  آموزش افراد نسبت به اینکه چه رفتاری با افراد آلزایمری در خانواده داشته باشند، افزود: نوع تغذیه و مراقبت از افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند، حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نهادینه کردن امکان ابتلای افراد در جامعه به بیماری آلزایمر و نحوه پیشگیری از این امر مورد توجه است.

برجیسیان با بیان اینکه بیماری آلزایمر درمان ندارد اما تا حدودی می‌توان این بیماری را متوقف و از پیشرفت آن جلوگیری کرد، افزود: با جراحی نمی‌توان این بیماری را کنترل کرد و تنها با اطلاع دادن و رعایت دستورالعمل‌های خاصی که پزشکان متخصص به اطرافیان و مربیان  می‌دهند، امکان پیشگیری وجود دارد. 

وی از آموزش 20 نفر از مربیان در راستای برگزاری کلاس‌هایی مخصوص بیماری آلزایمر توسط انجمن آلزایمر همدان خبر داد.

انتهای پیام/ص

انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان انجمن آلزایمر همدان بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر

دیدگاه شما

آخرین اخبار