28. مرداد 1396 - 12:27   |   کد مطلب: 18179
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از برگزاری نخستین جشنواره شهر مبل و منبت ایران در ملایر خبر داد و گفت: این جشن با برگزاری نمایشگاه‌هایی در شهرستان ملایر همراه است.
جشنواره مبل و منبت,ملایر,میراث فرهنگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

نخستین جشنواره شهر مبل و منبت ایران در ملایر برگزار می شود

جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : ابراهیم جلیلی از برگزاری جشن ملی مبل و منبت در شهر ملایر خبر داد و اظهار کرد: 29 فروردین سال 96 بر اساس ارزیابی ملی، شهر ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت تأیید شد و در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس وظایف سازمانی برنامه‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته است، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها جشنواره مبل و منبت 11 تا 15 شهریورماه در ملایر و دو شهر دیگر این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه بخشداری‌های این شهرستان نیز برنامه‌هایی را پیس‌بینی کرده‌اند، بیان کرد: جوکار با بهره‌مندی از 200 کارگاه منبت و 15 نمایشگاه فعال شرایطی را دارد که 500 هنرمند در آن مشغول به کار هستند.

*فعالیت اکثر مردم روستای دهنوآورزمان در حرفه مبل و منبت

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فوتبال جام «مبل و منبت» در جوکار ادامه داد: جوکار به عنوان شهری که بیشترین صنایع‌دستی منبت را دارد، برنامه‌هایی را خواهد داشت که برگزاری جشن همراه با نمایشگاه و برنامه‌های جانبی در 12 شهریورماه از جمله آن است.

جلیلی از تدارک برنامه بخشدار سامن برای روستای دهنوآورزمان خبر داد و گفت: در این روستا اکثر مردم در 180 کارگاه و پنج نمایشگاه به فعالیت در حوزه مبل و منبت مشغول هستند که برنامه ویژه‌ای نیز در آنجا برگزار خواهد شد.

*اهدای لوح ثبت ملی ملایر در جشن مبل و منبت

وی با بیان اینکه در ملایر نیز دو جشن پیش‌بینی شده است، گفت: جشن اداری این جشنواره با حضور مسوولان کشوری، استانی و فرهیختگان و مفاخر در سالن ارشاد شهر ملایر برگزار می‌شود و لوح ثبت ملی ملایر به مسوولان شهرستان نیز اهدا خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ملایر از رونمایی المان این شهر که نامگذاری خیابان یا میدانی در ملایر به عنوان مبل و منبت است، خبر داد و افزود: جشن مردمی جشنواره نیز از ساعت 18 تا 20 همان روز با محوریت بازار مبل ملایر با 150 تا 200 غرفه برگزار شده و برنامه‌های متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آذین‌بندی، چراغانی و نصب بنر اطلاع رسانی از 11 تا 15 شهریورماه یادآور شد: این جشنواره نخستین جشنواره شهر مبل و منبت ایران است و کانون اتومبیلرانی نیز حرکت اتومبیل‌های کلاسیک در سطح شهر را در این جشن برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/ص

جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت جشنواره مبل و منبت ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر ملایر

دیدگاه شما

آخرین اخبار