29. مرداد 1396 - 8:29   |   کد مطلب: 18190
با معرفی آثار بخش «جوانه‌های نمایش ایرانی»، «رستم و سهراب» از همدان به هجدهمین دوره جشنواره آیینی سنتی کشور راه یافت.
 نمایش رستم و سهراب,جشنواره نمایش آیینی سنتی,همدان,جوانه‌های نمایش ایرانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

راه یابی «رستم و سهراب» از همدان به هجدهمین دوره جشنواره آیینی سنتی کشور

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : با اعلام نظر هیأت داوران آثار راه یافته به مرحله نهایی هجدهمین دوره جشنواره آیینی سنتی کشور معرفی شد که در بخش آثار «جوانه‌های نمایش ایرانی»، نمایش « رستم و سهراب» از همدان نیز حضور دارد.

بخش جوانه‌های نمایش ایرانی برای نخستین بار در جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی برگزار خواهد شد و در آن آثار نمایشی ایرانی با هنرنمایی کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

در این بخش که به منظور پشتوانه‌سازی برای نمایش سنتی ایران و آشنایی نسل آینده با شیوه های نمایش ایرانی شکل گرفته است، نمایش «رستم و سهراب» کار مشترکی از گلبرگ اسدی و باران دارپوئی دو هنرمند نوجوان همدانی نیر حضور داشته و به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

گفتنی است در این بخش علاوه بر نمایش « رستم و سهراب»، آثار دیگری از جمله «رستم و اکوان دیو» توسط علیرضا متشفع از اهواز، «زال و سیمرغ» توسط اسما رنجبری از تبریز، «گردآفرید» توسط حورا تیلا از آبادان، «نقل رستم و اشکبوس» توسط محمد میرزاپور از کرج، «نقل رزم رستم و اسفندیار» توسط کیمیا یعقوبی گودرزی از تهران، «هفت‌خوان رستم» توسط محمدجواد خاک‌نژاد از مشهد به اجرا درخواهد آمد.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی با دبیری داوود فتحعلی بیگی از 8 تا 15 شهریورماه 1396 در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب نمایش رستم و سهراب جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی  جشنواره نمایش آیینی سنتی جشنواره نمایش آیینی سنتی

دیدگاه شما

آخرین اخبار