2. شهريور 1396 - 8:19   |   کد مطلب: 18254
زنان به راحتی می‌توانند از یک کار به فعالیت دیگری تغییر جهت دهند، بدون این‌که در انجام هر کدام از آن‌ها خللی ایجاد شود. به همین‌خاطر است که شنیدن واژه «بعدا» برایشان حکم توهین و بی‌توجهی را دارد.
تفاوتهای رفتاری,مردان,زنان,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : فرناز امیراصلانی اظهار کرد: مردها در اغلب موارد با سکوت و تفکر این‌طور به نظر می‌رسند که اصلاً حواس‌شان نیست اما واقعیت این است که به طور دقیق و کامل به حرف‌های همسرشان گوش می‌سپارند. در حالی که یک زن عموما نگرانی‌های خود را با ابراز شگفتی، حرف ندا و تعجب مطرح می‌کند و برون‌ریزی احساسی دارد. از این‌رو هر حرفی را به خودش گرفته و ممکن است ناراحت شود.
 
این روان‌شناس با بیان این‌که مردها در بیشتر مواقع نمی‌توانند این مسأله را درک کنند و به همین‌خاطر آزرده خاطر می‌شوند، ادامه داد: در واقع مردها از این‌که پیروزی‌های خود را با دیگران شریک شوند خوششان نمی‌آید، به همین‌خاطر در انجام کارهای گروهی بسیار ناموفق ظاهر می‌شوند و در برابر چنین پیشنهادهایی همیشه مقاومت به خرج داده و مخالفت می‌کنند. در مقابل و به ادعای برخی محققان، هورمونی به نام اکسیتوسین باعث می‌شود تا زنان اجتماعی‌تر از مردان باشند.

وی با اشاره به این‌که 

زنان از انجام کارهای گروهی بسیار خوشحال شده و به خودشان ثابت کنند که تنها نیستند، افزود: مردها در بیشتر مواقع و برای غلبه بر استرس و پیدا کردن راه‌حل مشکلات خاص دوست دارند چند ساعتی حرف نزنند. در حالی که قریب به اتفاق زنان برای تنبیه همسران‌شان سکوت کرده و به این ترتیب مردان خود را گول می‌زنند. طوری که مردها نمی‌توانند چنین رفتاری را درک کنند. علاوه بر این، مردها عموما قادر نیستند تا هم‌زمان روی چند مسئله تمرکز کنند. بنابراین، کلمه «بعدا» برای آن‌ها یک واژه کاملا طبیعی است که نشان می‌دهد اکنون ذهن‌شان درگیر موضوع دیگری است و باید اول آن را حل و فصل کنند.
امیراصلانی با تأکید بر این‌که انجام چند کار به طور هم‌زمان یکی از ویژگی‌های زنان است، خاطرنشان کرد: زنان به راحتی می‌توانند از یک کار به فعالیت دیگری تغییر جهت دهند، بدون این‌که در انجام هر کدام از آن‌ها خللی ایجاد شود. به همین‌خاطر است که شنیدن واژه «بعدا» برایشان حکم توهین و بی‌توجهی را دارد. همچنین مردها به لحاظ احساسی ضعیف‌تر از زنان هستند و این مسئله را می‌توان در حرف زدن‌هایشان متوجه شد. آن‌ها دایره لغات کوچک‌تری دارند و از صفات کمتری هم استفاده می‌کنند. به همین‌خاطر، وقتی می‌گویند «خوبه»، «مشکلی نیست» یا «باشه»، یعنی دقیقا منظورشان همین است.

این روان‌شناس یادآور شد: گفته می‌شود که زنان در طول روز دست کم ۲۰ هزار کلمه بر دهان جاری می‌کنند که 1.5 برابر بیشتر از مردان است. دلیلش هم این است که برای توضیح احساسات خود از انواع کلمه‌های توصیفی مانند «فوق العاده» و «عالی» استفاده می‌کنند. به همین‌خاطر، واژه okay (باشه) را نوعی توهین خیلی بد تلقی می‌کنند.
انتهاي پيام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار