2. شهريور 1396 - 10:09   |   کد مطلب: 18257
در کارگاه مهارت های زندگی عنوان شد:
افزایش مهارتهای کلامی لازمۀ ازدواج موفق
یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی اظهار داشت: زوجین برای داشتن رابطه ای آرام و پایدار باید مهارت های کلامی خود را تقویت کنند و یاد بگیرند در ارتباط با انچه که در ذهنشان صورت می گیرد گفتگو کنند.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم ها،

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با حضورکارشناسان و جمعی از شهروندان در فرهنگ سرای کربلا واقع در سه راه فرهنگیان این شهر برگزار شد .

فرزانه ایزدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص آشنایی های پیش از ازدواج  اظهار داشت : دو فرد قبل از ازدواج لازم است در ارتباط با علایق و سرگرمی ها ,میزان ارتباط با دوستان و خویشاوندان ,خواسته ها و توقعات ,باورها و ارزش های دینی ,پول و مسائل مالی ,چگونگی رویارویی با هیجانات و تعداد فرزندان و حتی موضوعات جنسی با یکدیگر صحبت کنند و به تفاهم برسند .

ایزدی  بیان کرد: برای اینکه دو فرد ازدواج موفقی داشته باشند باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ اقتصادی ,عاطفی , جنسی ,اجتماعی ,مذهبی رسیده باشند تا بتوانند زندگی موفقی داشته باشند. به عنوان مثال اگر فرد به بلوغ عاطفی نرسیده باشد نمی تواند جایگاه دیگران را در زندگی خود مشخص نماید و در برخورد با تقابل  جایگاه مادر و همسر در زندگی با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین بلوغ اقتصادی لازمه زندگی است و اگر فرد توانایی تامین مالی خانواده را نداشته باشد نمی تواند زندگی موفقی داشته باشد .

ایزدی در ارتباط با بلوغ مذهبی در زوجین گفت : اگر دو فرد از دو فرهنگ جداگانه بخواهند زندگی مشترک تشکیل دهند در مواجه با اعتقادات مذهبی یکدیگر  با چالش های فراوانی مواجه خواهند شد اگر افراد به بلوغ مذهبی برسند فرا  می گیرند به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.

کارشناس ارشد مشاور بالینی در خصوص دیگر معیارهای ازدواج موفق  خاطر نشان کرد: پیش  از ازدواج دو نفر باید به ثبات شخصیتی و استقلال کافی رسیده باشند ,آن دو باید به همان اندازه ای که خود را دوست دارند طرف مقابل را نیز دوست بدارند ,هر دو باید بتوانند با جرات و جسارت خواسته های خود را بیان کنند. متاسفانه گاهی  زوجین رفتارهای طرف مقابل را از نظر خود تحلیل می کنند بدون آنکه سوالی در این زمینه از او  داشته باشند بنابراین زوجین باید مهارت های کلامی خود را تقویت کنند و یاد بگیرند در ارتباط با انچه که در ذهنشان صورت می گیرد گفتگو کنند .علاوه بر اینها هنگامی که دو فرد وارد زندگی مشترک می شوند باید سعی کنند از خود خواهی های خود پرهیز کنند  و به خواسته های طرف مقابل احترام بگذارند .

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار