7. شهريور 1396 - 12:12   |   کد مطلب: 18328
هنرمندی کوچک با دلی بزرگ که عاشق امام حسین(ع) است
می خواهم شاعر شوم/ از 4 سالگی برای قصه هایم، نقاشی می کشیدم+تصاویر
مهدیه شیخ حسینی مقتدر، کودکی 8 ساله است که در زمینه های هنری شعر، نقاشی، قصه گویی، هنرهای دستی در اندازه های قابل توجهی علاقمندی و تلاش فردی دارد.
کودک نقاش,قصه گویی,نقاشی,هنرهای دستی,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : مهدیه شیخ حسینی مقتدر، کودکی 8 ساله است که در زمینه های هنری در اندازه های قابل توجهی علاقمندی و تلاش فردی دارد. او در گفت وگو با خبرنگار خودش را اینگونه معرفی می کند: « من مهدیه شیخ حسینی مقتدر هستم، کلاس دوم دبستان را در مدرسه " شهید یوسفی" منطقه 15 تهران تمام کرده ام.

این خانم کوچولو که به زیبایی و اعتماد به نفس بالایی صبحت می کند، در خصوص علاقه اش به هنر و کارهای هنری می گوید: من نقاشی می کشم و سعی می کنم با وسایلی که جلوی دستم هست بتوانم کاردستی های زیبا و قابل استفاده درست کنم . "کُلاژ" را هم دوست دارم و طرح هایی را که بیشتر آنها برگرفته از طبیعت است، درست می کنم.

مهدیه خانم، شاعر هم هست و در این زمینه سعی می کند که با کلمات هر چند ساده و در قالبی هر چند شکسته تر از آن چیزی که بتوان شعرش نامید، شعر بگوید. او درباره علاقمندی اش به شعر نیز می گوید: در مدرسه یکی از بچه ها شعر می گفت و من دیدم که دوست دارم در این زمینه هم کار کنم.

این دانش آموز سال سوم دبستان، با شناخت درست از توانمندی هایش و به کارگیری تمام تلاشش برای رسیدن به نقطه کمال می گویدک « دوست دارم در آینده شاعر شوم و در موضوعات " طبیعت" و " خدا" شعر بگویم.

وی در خانواده ای مذهبی بزرگ شده و شناخت درستی از خدا و واجبات دینی مانند نماز، روزه، حجاب و مناسبت های مذهبی مخصوصا ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و مهدویت به اندازه های یک کودک هشت ساله دارد. از این رو وقتی مهدیه صحبت از شعر گفتن برای خدا می کند هر یک از این موارد که وجهی از شناخت دین و خدا را در بر می گیرد می تواند منظور نظرش باشد.

نقاشی های مهدیه خانم، از بهترین کارهایی است که به ما نشان می دهد. او در این رشته نیز توجه خاصی به طبیعت دارد ، او می گوید: من نقاشی را از 4 سالگی آغاز کردم، اما با کمی تفاوت! معمولا در ذهنم قصه ای می گفتم، بعد برای آن قصه که بیشتر برگرفته از خاطرات یا آرزوهایم – تخیلات – بود نقاشی می کشیدم ؛ وقتی کارم تمام می شد از مامان می خواستم که کنارم بنشیند و این قصه ها را زیر نقاشی ام بنویسند.

مهدیه می گوید: من امام حسین علیه السلام را خیلی دوست دارم و بزرگترین آرزویم ظهور امام زمان(عج) است، از خداوند می خواهم که ظهور امام زمان را نزدیک کند، چرا که از نبودن ایشان خسته شدم ام !.

این دانش آموز مدرسه شهید بوسفی که درس های ریاضی و فارسی را بیش از سایر درس هایش دوست دارد، در پاسخ به این سؤال من که چه آرزویی برای کودکانی – یمن- که بخاطر جنگ نمی توانند به مدرسه بروند دارد، می گوید: آروز می کنم زودتر جنگ در کشور آنها تمام شود. خانواده به من اجازه نمی دهند که تصاویر این جنگ ها و خشونت ها را ببینم اما من از تلویزیون متوجه جنگ در شهرهای آنها می شوم. به دوستانم در کشور یمن می گویم که صبرداشته باشند و به خدا توکل کنند و مطئن باشند که آنها پیروز می شوند.

محبوبه رینه ای مادر، مهدیه شیخ حسینی مقتدر است او درباره شناخت استعداد هنری فرزندش می گوید: مهدیه  فرزند چهار ما و متولد بهمن 1387 است. او بسیار زودتر از سایر بچه ها صحبت کرد و حافظ قوی برای یادگیری اشعاری داشت که برایش می خواندیم.

با توجه به تجربه قبلی که از فرزندانم داشتم متوجه این تفاوت در مهدیه شدم، کودکی که هنوز نمی توانست راه برود در 7 ماهگی صحبت می کرد و زیر یک سال بود که شعرهای کودکانه را از بر می خواند.

وی با بیان اینکه وقتی مهدیه نقاشی می کشید هر طوری که بود وقتی برای نوشتن داستان هایش کنار نقاشی ها می گذاشتم ادامه می دهد: حتی این نقاشی ها را به کارشناسی نشان دادم و به من گفتند که او به دختر بودنش بسیار افتخار می کند.

خانم رینه ای با بیان اینکه برای شناخت بیشتر و بهتر از استعدادهای مهدیه تلاش کردم اما جایی به درستی پاسخ گوی ما نبود، گفت: حتی در مدرسه هم این استعدادها و توانمندی ها  نه تنها شکوفا نمی شود بلکه دیده هم نمی شود!
انتهای پیام/ص

کودک نقاش,قصه گویی,نقاشی,هنرهای دستی,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها
کودک نقاش,قصه گویی,نقاشی,هنرهای دستی,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها
کودک نقاش,قصه گویی,نقاشی,هنرهای دستی,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها

دیدگاه شما

آخرین اخبار