4. تير 1399 - 8:38   |   کد مطلب: 18403
افسردگی از جمله اختلالات رفتاری است که فرد بر اثر آن دچار مشکلات فکری و روانی می‌شود و این مسئله انجام کارهای روزمره زندگی را مختل می‌کند.
اختلال افسردگی,روابط اجتماعی,مشکلات فکری,اعتماد به نفس,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

نقش حمایت اطرافیان در جلوگیری از بروز افسردگی

اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : امین حق وردی روان‌شناس عمومی اظهار داشت:  افسردگی از جمله اختلالات رفتاری است که فرد بر اثر آن دچار مشکلات فکری و روانی می‌شود و این مسئله انجام کارهای روزمره زندگی را مختل می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت اطرافیان نقش مهمی را در جلوگیری از بروز افسردگی در فرد ایفا می‌کند، افزود: خوش بین بودن نسبت به آینده، شناخت و دور ساختن افکار منفی از جمله مهم ترین راه‌های مبارزه با افسردگی هستند.

حق وردی تاکید کرد: شناخت و تقویت نقاط قوت در استعدادهای فرد، انجام کارها و مسئولیت های داوطلبانه و روزمره، افزایش روابط اجتماعی، ورزش منظم و روزانه و انجام فعالیت های مورد علاقه برای فرد از جمله راه های کاهش افسردگی به شمار می‌آیند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: هرگز فرد مبتلا به اختلال افسردگی را مورد سرزنش قرار ندهید و در موارد حاد علاوه بر مراجعه به روان‌شناس، باید اقدامات دارویی انجام شود.

وی ادامه داد: شخصی که دچار افسردگی می‌شود، بیشتر ترجیح می‌دهد سکوت کند، اما در برخی از مواقع هم دوست دارد با کسی حرف‌هایش را در میان بگذارد و در این موارد باید با آرامش به حرف‌هایش گوش دهید و هیچ وقت نباید رازهای او را با شخص دیگری مطرح کنید تا او همیشه به شما اعتماد داشته باشد.

حق وردی گفت: فردی که افسرده می‌شود، باید مطمئن باشد که تنها نیست و کسی هست که وی را دوست دارد و به او اهمیت می دهد و بدون انجام پیش داوری و قضاوت با وی درد ​دل می کند.

وی اضافه کرد: هرگز فرد مبتلا به افسردگی را مجبور نکنید که خود را شاد و سرحال نشان دهد، باید قبول کرد فردی که افسرده است، نمی‌تواند شاد باشد و به موضوعات مثبت زندگی توجه کند. پس بیهوده از وی نخواهید که از زندگی‌ خود لذت ببرد، بخندد یا شاد باشد، زیرا انجام این کارها برای کسی که درمان نشده، تقریبا محال است و چنین درخواستی باعث می‌شود تا او احساس کند که  شما شرایطش را نپذیرفته‌اید.

این روان‌شناس افزود: سعی کنید تا استرس و موضوعات استرس‌زا و ناراحت‌کننده را کمتر به افراد مبتلا به افسردگی منتقل کنید، زیرا این افراد هرچه بیشتر در آرامش زندگی کنند، افسردگی‌ شان نیز بهتر و زودتر رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ص

اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی اختلال افسردگی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی روابط اجتماعی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار