13. شهريور 1396 - 12:06   |   کد مطلب: 18424
مهم ترین راه های جلوگیری یا کاهش چین و چروک کمتر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گرفتن ، استفاده از ضدآفتاب، عدم استفاده از دخانیات، خواب و استراحت کافی، نخوابیدن روی شکم، جمع نکردن چشم ها در هنگام مطالعه یا دیدن تلویزیون، مصرف ماهی و میوه و سبزیجات، استفاده از کرم های مرطوب کننده، نشستن وسواس گونه صورت، تأمین ویتامین سی است.
مراقبت از پوست,چین و چروک,کرم ضدآفتاب,لوازم آرایشی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : کنار آیینه ایستاده است دستی بر سر و رویش می کشد با تمأنیه خطوط عرضی پیشانی و زیرچشمش را لمس می کند. دو هفته پیش بود که برای کرم دور چشم 100 هزار تومان داده بود اما چه فایده! قوطی کرم را روی میز می کوبد، زیر لب غرولند می کند: با این خط های لعنتی چه کنم؟ این هم شد پوست! شُل و وارفته عین سیرابی. باید به پیشنهاد "مهناز" بیشتر فکر کند علاج کار بوتاکس است.

این قصه نیست، برنامه هر روز برخی از دختران و بانوان قبل از بیرون رفتن از خانه یا شرکت در یک مهمانی است. دکتر افشین پورسعید متخصص پوست معتقد است آرایش زیاد و استفاده مستمر از پودرها و کرم های آرایشی در ایجاد فرایند پیری پوست بسیار مؤثرهستند.

وی با بیان اینکه بانوان به جای استفاده از کرم های استاندارد و مناسب با پوست خود از کرم ها و پودرهای آرایشی که در مترو یا بازار خریده اند، استفاده می کنند، می گوید: کارخانه های تولید کننده این مواد که اکثراً خارجی هستند مشتری داخلی ندارند چرا که اروپاییان خود دارای پوستی سفید هستند و تب برنزه کردن هم ندارد! از این رو در تهیه پودرهای مختلف دل شان برای ما نمی سوزد!

این متخصص پوست با اشاره به اینکه برخی دیگر از روشن کننده ها به صورت ژل یا لوسیون فروخته می شود که با تغییرات در مکانیسم عملکردی طبیعی پوست باعث ضعیف یا نازک شدن آن می شوند این اتفاق باعث ضعیف شدن مهم ترین سد دفاعی بدن یعنی " پوست" می شود از این رو احتمال ابتلا به آکنه و لک های پوستی بیشتر خواهد شد.

 پورسعید ماده شیمیایی " هیدروکینون" را عامل مهم در ساخت کرم های سفید کننده می داند و می افزاید:  این ماده شیمیایی از تولید رنگدانه ملانین در پوست انسان جلوگیری می کند و در نتیجه، رنگ پوست به سپیدی می گراید. ولی تاثیرات منفی بسیاری دارد.

وی ایجاد چین و چروک، افتادگی، التهاب و خارش را مهم ترین عارضه استفاده زیاد از لوازم آرایش بیان کرد و اظهارداشت: با توجه به تعداد مختلف مواد آرایشی که خانم ها روی پوست صورت می مالند، فرایند گفته شده تسریع می شود.

این متخصص پوست می گوید: عواملی نظیر مصرف سیگار و دخانیات، وارثت، عدم استفاده از کلاه و دستکش و عینک آفتابی، شغل افراد که هر چه مقابل نور آفتاب بوده یا استرس بیشتری داشته باشند در بروز و پیشرفت چروک ها مؤثر هستند.

بنابر گفته کارشناسان طب اسلامی و طب سنتی بسیاری از مواد طبیعی هستند که می توانند جایگزین مناسب و مفیدی برای رفع تیرگی و شادابی پوست باشد یکی از این مواد " گل سرخ" و " عصاره گل سرخ" می باشد، دانستن این نکته برای بانوان ما جالب است که کشورهای اروپایی توزیع و فروش کرم های روشن کننده به خاطر مضراتی که دارد ممنوع اعلام شده چرا که علاوه بر عوارض پوستی در طولانی مدت سموم موجود دراین مواد باعث نازایی، بالارفتن فشارخون ، سرطان و بیماری های مختلف روحی و روانی می شود.

از مهم ترین راه های جلوگیری یا کاهش چین و چروک کمتر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گرفتن ، استفاده از ضدآفتاب، عدم استفاده از دخانیات، خواب و استراحت کافی، نخوابیدن روی شکم، جمع نکردن چشم ها در هنگام مطالعه یا دیدن تلویزیون، مصرف ماهی و میوه و سبزیجات، استفاده از کرم های مرطوب کننده، نشستن وسواس گونه صورت، تأمین ویتامین c  و .. را نام برد.

اما نکته ای که نباید از آن غفلت کرد حالات روحی است که با استفاده زیاد این دست لوازم آرایشی برای فرد ایجاد می شود. اینکه در دراز مدت فرد به دیدن چهره خود عادت کرده و رضایت نسبی را هم از خود نخواهد داشت و به سراغ سایر کارها می رود از جمله " بوتاکس" و تزریق ژل و عمل های کشیدن پوست و ..

از بین موارد گفته شده  " بوتاکس" به خاطر سرپایی و جلودست بودن – اینکه از آرایشگر و پزشک و .. به این کار اقدام می کنند- و سرعت در عملکرد ، بیشتر مورد توجه بانوان قرار گرفته است. اما بوتاکس هم عوارض خاص خود را داشته و نمی توان از آن به عنوان بهترین و کم عوارض ترین اقدام نام برد.

در گزارش بعدی به عوارض استفاده از بوتاکس خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار