15. شهريور 1396 - 22:23   |   کد مطلب: 18463
معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان خواستار ایجاد ایستگاه مطالعه در پیاده‌راه بوعلی همدان شد.
ایستگاه مطالعه,پیاده راه بوعلی,مجلات رایگان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

ایجاد ایستگاه مطالعه در پیاده‌راه بوعلی همدان

ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : حسن عرفانی عصر امروز در نشست مشترک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وجود سه نوع کتابخانه شامل نهادی عمومی، مشارکتی و مستقل اظهار کرد: متولی کتابخانه مشارکتی سازمان دیگری است اما اداره کل کتابخانه‌ها در راستای استانداردسازی این کتابخانه‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه فرهنگسرای مهر و عین‌القضات به صورت مشارکتی با سازمان شهرداری اداره می‌شوند، گفت: در کتابخانه نهادی تمام مسوولیت به عهده اداره کل کتابخانه‌هاست و با توجه به کمبود بودجه طی سالهای اخیر ساخت و ساز این نوع کتابخانه‌ها کم شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان با بیان اینکه به خاطر همین موضوع به سمت دریافت حق انتفاع ساختمان‌های بلااستفاده و تجهیز آنها حرکت کرده‌ایم تا از این طریق خدمات به مردم ارائه شود، افزود: این اقدام بیشتر در روستاها انجام شده، اما در خصوص کتابخانه شهری مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تراکم شهری به گونه‌ای است که دسترسی به کتابخانه در اختیار مناطقی نیست، گفت: این مشکل وجود دارد و متاسفانه بودجه کافی برای ایجاد کتابخانه نیست.

*حق انتفاع فضای کتابخانه برخی از فرهنگسراها در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد

عرفانی با بیان اینکه شهرداری‌ها فضای فرهنگسراها را ایجاد می‌کنند که فضای کتابخانه‌ای در آنها دیده شده اما اینکه چگونه اداره می‌شود جای سئوال دارد، افزود: اگر حق انتفاع فضای کتابخانه فرهنگسراها در اختیار ما قرار گیرد می‌توان در امر ارتقای سرانه مطالعه موفق‌تر بود، البته در این زمینه صحبت‌هایی با معاون فرهنگی شهرداری شده است.

وی با تاکید به اینکه پیشنهاد می‌کنیم حق انتفاع فضای کتابخانه برخی فرهنگسراها حداقل 15 سال در اختیار ما قرار گیرد، افزود: می‌توان از طریق هم‌افزایی با شهرداری مشکلات مناطق پرتراکم جمعیت را رفع کرد.

معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان با اهمیت به اینکه در برنامه آینده شورای شهر، گسترش فضای قرائت‌خانه مد نظر است، گفت: در حال حاضر با همکاری مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان سه ایستگاه مطالعه فعال سیار ایجاد شده است که با امکان افزایش این اتوبوس‌ها شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به مدیر معاونت اتوبوسرانی پیشنهاد راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری داده شده و ایشان نیز قول پیگیری را داده‌اند، افزود: این اتوبوس می‌تواند در مناطق پرجمعیت و مناطقی که نیاز به ایجاد کتابخانه است، مطرح شود.

عرفانی با بیان اینکه در پیاده‌راه بوعلی می‌توانیم طرحی را به عنوان ایستگاه مطالعه ثابت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پیاده‌راه پیوست فرهنگی دارد و ایجاد ایستگاه مطالعه نیاز است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به طرح پخته در زمینه ایستگاه مطالعه وجود دارد و می‌تواند ارائه این طرح به عهده ما باشد، گفت: می‌توان به ارائه طرحی در خصوص نحوه اداره ایستگاه مطالعه در روز و بسته بودن و نگهداری آن در شب پرداخت.

معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی همدان با اشاره به اهمیت توزیع نشریات و مجلات رایگان در ایستگاه مطالعه پیاده‌راه، افزود: طی چهار دوره هر بار 6 هزار نخسه مجلات و نشریات در ایستگاه‌های مطالعه همدان توزیع شده که جمعاً 20 هزار نسخه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر 13 ایستگاه مطالعه وجود دارد که نشریات و مجلات رایگان در این ایستگاه‌ها توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد عضو فعال و تعداد امانت کتاب از جمله شاخص‌های موفقیت ما است که امیدواریم در این حوزه به شاخص‌های بسیار خوبی برسیم.

عرفانی با بیان اینکه همدان در حوزه کتاب و کتابخوانی جزو پنج استان برتر در خصوص کتابداران و اعضا شناخته شده است، افزود: امیدواریم مردم همدان کتاب را بیشتر در سبد خانوار خود جای دهند.

انتهای پیام/ص

ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه ایستگاه مطالعه پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی پیاده راه بوعلی

دیدگاه شما

آخرین اخبار