26. شهريور 1396 - 12:40   |   کد مطلب: 18616
کاستارد دسر خوشمزه و ساده‌ای بر پایه زرده تخم مرغ است که حالت کرم دارد. کاستارد شکلات تلخ طعمی عالی دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست با شکلات تلخ تهیه می‌شود.
دسر شکلاتی,دسر شکلاتی خانگی,دسر کاستارد,دسر کاستارد شکلاتی با مرنگ,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک:

 

مواد لازم برای 3 نفر

  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر 1/4 پیمانه
  • خامه پر چرب 1/4 پیمانه
  • شکلات تلخ خرد شده 2/3 پیمانه
  • نمک نوک قاشق
  • شکر 4 قاشق غذاخوری

کاستارد شکلات تلخ با مرنگ

 

کاستارد دسر خوشمزه و ساده‌ای بر پایه زرده تخم مرغ است که حالت کرم دارد. کاستارد شکلات تلخ طعمی عالی دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست با شکلات تلخ تهیه می‌شود.شما می‌توانید برای تهیه این دسر از چیپس شکلات تلخ استفاده کنید یا شکلات تلخ تخته‌ای را به صورت قطعات کوچک خرد کنید. مرنگ هم همان سفیده تخم مرغ است که با همزن زده شده و فرم خامه را پیدا کرده است. به این ترتیب زرده تخم‌مرغ‌ها برای تهیه کاستارد و سفیده آن‌ها برای تهیه مرنگ استفاده می‌شود. و طی یک ربع تا نیم ساعت دسر شکلاتی خوشمزه آماده سرو می‌شود.

 

طرز تهیه:‌ ابتدا زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. سفیده‌ها را برای تهیه مرنگ کنار بگذارید. زرده‌ها را در کاسه‌ای با سایز متوسط بریزید و هم بزنید تا نسبتاً یک‌دست شود.

 

شیرجوشی را روی شعله قرار دهید. شیر، خامه، نمک، شکلات تلخ خرد شده و ۲ قاشق از شکر را داخل شیرجوش بریزید و بگذارید مایع داغ و شکلات داخل آن ذوب شود. چند قاشق از مخلوط شکلات را روی زرده تخم مرغ بریزید و هم بزنید. سپس به تدریج بقیه مخلوط شکلات را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید.

 

کاستارد شکلات تلخ را در ۲–۳ لیوان کوچک یا ظرف دسر بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود و خودش را بگیرد.

 

حال سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کمی سفت شوند. سپس ۲ قاشق شکر باقیمانده را به آن اضافه کنید و با دور تند به هم زدن ادامه دهید تا فرم بگیرد و شبیه خامه شود. حال مرنگ آماده است.

 

مرنگ را با قیف یا با قاشق روی کاستارد شکلات تلخ بریزید و آن را سرو کنید. می‌توانید با گرفتن فندک روی مرنگ روی آن را کمی قهوه‌ای رنگ کنید تا دسر شما طرح زیباتری پیدا کند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار