30. شهريور 1396 - 12:22   |   کد مطلب: 18677
همزمان با شروع ماه محرم در همدان:
برپایی بیرق‌های ماتم حسینی در همدان
همزمان با شروع ماه عزا و برپایی بیرق‌های ماتم حسینی در همدان، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد میزبان ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.
ماه محرم,بیرق ماتم,عزاداری ماه محرم,هیئت‌های عزادرای,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان : با فرارسیدن ایام عزداری ماه محرم ، دوستداران اهل‌بیت (ع)  در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان هر یک به دنبال آن هستند تا با حضور در حسینیه‌ها ، تکایا و مساجد ضمن ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) بویژه سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از فیوضات معنوی این ماه و عنایت و شفاعت ائمه هدی بهرمند شوند به همین منظور برای آشنایی دوستداران اهل بیت (ع) در این گزارش نسبت به معرفی برخی از هیئت‌های عزادرای در ماه محرم اقدام کرده‌ایم.

هیئت محبین المهدی (عج)

این هیئت که در مسجد مهدیه همدان از سال‌ها پیش تشکیل شده  و با نام شهدا و رزمندگان گره خورده است از جمله هیئت‌های باسابقه و پر طرفدار در بین مردم همدان به ویژه جوانان به شمار می‌آید .هیئت محبین المهدی(ع) و پایگاه مقاومت شهید یوسفی برنامه‌های عزاداری خود را از جمعه 31 شهریور ماه به مدت  10 روز از ساعت 16:30 در مسجد مهدیه واقع در خیابان مهدیه آغاز می‌کنند. در محفل حسینی زیارت عاشورای بسیجیان حجت الاسلام اسدبیگی سخنرانی کرده و آقایان حسین آزادجو، رضا قاسمپور، علی اسدی، حسین رجبی و امید حسنی نیز مرثیه خوانی می‌کنند.

حسینیه بیت العباس (ع) همدان

این محفل نورانی نیز از جمعه 31 شهریورماه  به مدت 12 روز اقامه عزا کرده و هر صبح پس از اقامه نماز صبح و تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید مهیمانان خود به چند بیت روضه مهمان می‌کند. در هیئت محزون ابوالفضل(ع) که از سابقه‌‌ای طولانی برخوردار است حجج الاسلام سید حسن فاضلیان، سید هاشم موسوی و مجتبی حسینی یمین سخنرانی می‌کنند.

هیئت مسلم بن عقیل(س)

موکب عزاداران حسینی در هیئت مسلم بن عقیل (س)در دهه اول محرم هر شب از ساعت 21:30 شب با سخنرانی حجت السلام اعظمی میزبان عزاداران حسینی است. این هیئت در  شب‌های ششم، هفتم و هشتم ماه محرم بعد از اذان مغرب نیز اقدام به برپایی مراسم تعزیه خوانی و نمایشگاه واقعه عاشورا در محوطه کلپا  می‌کند. محفل نورانی این هیئت ظهر عاشورا از ساعت 15 و شام غریبان میزبان عزاداران حسینی است.

هیئت تربت

 در هیئت تربت نیز آیت الله عندلیب زاده  از ساعت 20:30  به مدت یازده شب در این محفل سخنرانی کرده  و اکبر صریحی نیز به قرائت زیارت عاشورا می پردازد.

هیات دانشگاه بوعلی

هیئت دانشگاه بوعلی سینا نیز به مدت 12 شب اقامه عزا کرده و از شب اول تا 12 محرم از ساعت 20  در مسجد بزرگ این دانشگاه واقع در چهار راه پژوهش پذیرای عزاداران حسینی بویژه دانشجویان است. در این محفل  حجج الاسلام دکتر رستمی، عباسی و فاطمی پور سخنرانی کرده و سید رضا قاسم پور و مهدی سلطانی نیز به مرثیه خوانی می پردازند.

هیئت انصار الشهدا(ع)

هیئت انصارالشهدا(ع) نیز از شب اول تا 12 محرم الحرام با سخنرانی حجج اسلام سید مجتبی حسینی یمین و دکتر حبیب شعبانی میزبان عزاداران حسینی است. برنامه‌های این هیئت هر شب از نماز مغرب و عشا آغاز شده و با سخنرانی و مرثیه‌خوانی مداح اهل بیت(ع)  مجتبی روشن روان ادامه می‌یابد.

هیئت زینبیه همدان

این محفل نورانی که از قدیمی‌ترین هیئت‌های همدان به شمار می‌آید همانند سال‌های گذشته دهه اول محرم از نماز مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی است . در این هیئت  علاوه بر برپایی مراسم عزدارای و سخنرانی ،  دسته عزدارای سقایی در روزهای تاسوعا، عاشورا وسوم عاشورا از ساعت  9 صبح در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کند.در این محفل عزاداری آیت الله عندلیب زاده سخنرانی می‌کند.

مکتب امام زمان(عج)

این هیئت که یادگار مرحوم استاد حاج محمد مسکین از اساتید برجسته قرآنی در همدان است همراه با قرآن آموزان خود در دهه اول محرم اقامه عزا کرده و در مسجد فاطمیه واقع در خیابان پاسداران میزبان عزاداران حسینی است

مراسم عزاداری مکتب امام زمان(عج) از اول محرم به مدت 10 روز از ساعت 6 صبح با قرائت زیارت عاشورا و دعای ندبه در صبح جمعه آغاز شده و تا ساعت 7:30 صبح نیز ادامه می‌یابد . در این محفل نورانی و قرآنی حجج الاسلام کاووسی، قراگوزلو و نقوی سخنرانی می‌کنند.

هیئت تابعین آل محمد (ص)

این محفل نیز دهه اول محرم موکب عزادارای خود را در صحن مقدس امامزاده عبدالله(س)برپا کرده و هر شب از ساعت 20:40 شب  با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین موسوی و با مرثیه خوانی محسن صلواتی پذیرای عزاداران حسینی است.

برنامه مقتل‌خوانی این هیئت نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 10 صبح در صحن مقدس امام زاده عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

هیئت علی بن ابی طالب(ع)

آستان مقدس امامزاده حسین بن علی (ع) عموی بزرگوار امام عصر ارواحنا فداه نیز از شب اول تا یازدهم محرم میزبان عزداران جد غریب شان اباعبدالله حسین(ع) است  در این محفل عزا حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین سخنرانی کرده و امیرحسین اسدی مرثیه خوانی می‌کند.

هیئت زینبیه اعظم همدان

این هیئت که از سال 1343 فعالیت می‌کند برنامه‌های عزاداری خود را از شب اول ماه محرم تا شب 12 برپا می‌کند در این هیئت حجج اسلام خوش‌باور و افلاکیان به ایراد سخن می‌پردازند و عزادران از نفس گرم پیرغلام امام حسین(ع) حاج حسن افلاکیان و دیگر مداحان اهل بیت(ع) بهره‌مند می‌شوند.

هیئت رزمندگان ثارالله(ع)

این محف نورانی که از یادگاران سرلشگر پاسدار سردار شهید "حاج حسین همدانی" است همانند سال‌های گذشته، شب‌های دهه اول محرم میزبان هیئت‌های حسینی و اقشار مختلف مردم است. امسال قرار است در این محفل علاوه بر سخنرانی و سینه زنی، نمایش"عطش" که  شامل بازآفرینی صحنه‌هایی از واقعه کربلا و سال‌های دفاع مقدس است نیز اجرا شود.

هیئت شیفتگان حضرت رقیه(س)

هیئت شیفتگان حضرت رقیه(س) نیز امسال علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم، مراسم "مشکی پوشان" را نیز برگزار می‌کند. این مراسم چهارشنبه 30 شهریورماه ساعت 21 همراه با برنامه چاووش خوانی کربلایی محمد عابدی در مسجد آیت الله محقق واقع در بلوار علویان برگزار می‌شود.

هیئت نوجوانان ریحانه الحسین(ع)

با شروع ماه محرم هیئت نوجوانان ریحانه الحسین(ع) به مدت 11 روز از ساعت 17 میزبان عزاداران حسینی هستند. در این محفل حسینی حجت‌الاسلام امید صالحی سخنرانی کرده و مداحان بیجارچی و مسلم‌خانی نیز مرثیه‌سرایی می‌کنند. مراسم عزدارای هیئت نوجوانان ریحانه‌الحسین(ع) همدان، در بلوار 15 فروردین، بن‌بست شهید رونقی، حسینیه ریحانه الحسین(ع) برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار