3. مهر 1396 - 13:01   |   کد مطلب: 18739
تعزیه‌خوانی دهه نخست محرم از امروز در مصلای شهر مریانج توسط هیأت شبیه‌خوانی قمر بنی هاشم (ع) و از سوی اساتید برجسته کشور اجرا می‌شود.
تعزیه,تعزیه خوانی,شبیه خوانی,مریانج,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تعزیه خوانی اساتيد برجسته تعزيه كشور در مريانج

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : «تعزیه» یا «شبیه‌خوانی» یکی از عناصر ارزشمند در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی است که از دیرباز جایگاه خاصی در بیان مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش داشته است.

این آئین عزاداری سنتی که با گذر زمان در بین نسل جدید جایگاه خود را از دست داده بود، پس از ثبت جهانی در یونسکو، مجدد جایگاه خود را پیدا کرد و اکنون شاهد اجرای تعزیه در بسیاری از نقاط کشور به ویژه همدان هستیم.

اما شهر مریانج که ید طولایی در برگزاری تعزیه و به ویژه تعزیه ظهر عاشورا دارد، طی چند سال اخیر جایگاه خود را نه تنها در بین مریانجی‌ها بلکه در بین همگان در همدان یافته و امروز شاهدیم از نقاط مختلف استان برای تماشای این تعزیه‌ها حضور می‌یابند.

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی هیأت قمر بنی هاشم به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) مراسم تعزیه‌ای در شهر مریانج برنامه‌ریزی کرده که از امروز برگزار می‌شود.

تعزیه شهادت طفلان حضرت زینب (س) در روز سوم مهرماه از ساعت 14 و تعزیه شهادت حضرت مسلم بن عقیل 4 مهرماه ساعت 14 اجرا خواهد شد.

تعزیه شهادت دوطفلان مسلم پنجم مهر ساعت 14، تعزیه شهادت حضرت قاسم(ع) 6 مهر ساعت 14 و تعزیه حضرت علی‌اکبر (ع) 7 مهر ساعت 14 برگزار می‌شود.

تعزیه شهادت حر بن یزید ریاحی ساعت 10 صبح روز هشتم مهر، تعزیه حضرت عباس هشتم مهر ساعت 14 و شهادت حضرت عباس(ع) از ساعت 10 تا 12 شب برنامه روز هشتم مهرماه این تعزیه است.

تعزیه شهادت 72 تن از ساعت 10 صبح، تعزیه ظهر عاشورا و شهادت حضرت علی اصغر(ع) و نزول فرشتگان از آسمان در کربلا، قتلگاه و شهادت امام حسین (ع) ساعت 14 در روز عاشورا اجرا خواهد شد.

همچنین تعزیه شام غریبان و آتش زدن خیمه‌ها و غارت آن از ساعت 22 در نظر گرفته شده که این تعزیه‌ها در مصلای شهر مریانج توسط اساتید برجسته کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ص

تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی تعزیه خوانی اساتید برجسته تعزیه اساتید برجسته تعزیه اساتید برجسته تعزیه اساتید برجسته تعزیه اساتید برجسته تعزیه اساتید برجسته تعزیه اساتید برجسته تعزیه مریانج مریانج مریانج مریانج مریانج مریانج مریانج مریانج

دیدگاه شما

آخرین اخبار