15. مهر 1396 - 15:50   |   کد مطلب: 18900
گفتگو با همسر یکی از کارکنان بازنشسته نیروی انتظامی:
صبر و پایداری ویژگی همسران کارکنان نیروی انتظامی
همواره در جامعه از فداکاری و جانفشانی نیروهای پلیس قدردانی می شود اما همسران آنها که نقشی اساسی در موفقیت این افراد و حفظ آرامش منزل دارند کمتر مورد توجه قرار میگیرند.

به گزارش شبنم همدان:

مقام معظم رهبری (ظله تعالی)می فرمایند:"نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت اعم از امنیت جاده ای ,امنیت شهر ها ,مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد تامین امنیت روانی جامعه یکی از موارد بسیار مهم است. "

از نظر قرآن امنیت اجتماعی از نعمت های بزرگ خداوند در هر جامعه ای است و جامعه ای که از چنین نعمتی برخوردار باشد باید همواره شکر گزار خداوند باشد( سوره نحل آیه 112) و امنیت اجتماعی تبلور رحمت خداوند بر آحاد جامعه است .

به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفتگویی  با باب الله سپهرنوش حمزه ئی (سروان بازنشسته نیروی انتظامی )  و زهرا اسلامی (همسر ایشان ) انجام دادیم .

 

نیروهای پلیس فرصت بسیار کمی برای بودن در کنار خانواده دارند

زهرا اسلامی در خصوص اشنایی خود اظهار داشت :در سال 1365 مادر اقای سپهرنوش به خواستگاری بنده آمدند و آشنایی های اولیه از طریق خانواده ها صورت گرفت .در فرصت کوتاهی که برای صحبت به ما واگذار شد ایشان به بنده گفتند که در جبهه های جنگ حق علیه باطل فعالیت می کنند و فرصت بسیار کمی برای بودن کنار افراد خانواده به دست می آورند و از من سوال کردند آیا در این صورت من حاضر هستم همراه ایشان باشمِ .جمله ای که ان زمان ایشان گوشزد کردند شاید جمله بسیار ساده ای بود اما انجام این جمله با مشقت ها و دلتنگی های فراوانی همراه بود .در سال67 ایشان در نیروی انتظامی استخدام شدند .

 

در لحظات سخت زندگی هم نگذاشتم به عملکرد همسرم در نیروی انتظامی خدشه ای وارد شود

زهرا اسلامی در خصوص مشقت های شغل همسرش گفت :ماموریت ها ایشان همواره با دلتنگی ها و سختی های فراوانی  همراه بوده است   .در اکثر شهرهایی که اقای سپهر نوش مستقر می شدند ما نیز به همراه ایشان به آن شهر نقل مکان  می کردیم تا در  کنار ایشان حضور داشته  باشیم.  ما صاحب 5 فرزند با فاصله سنی کم هستیم.  بیماری و یا مشکل درسی هریک از فرزندان در زندگی از دغدغه های  اصلی  من   محسوب می شد. هرگز یادم نمی رود در شهر مریوان زندگی می کردیم یکی از دخترانم در مدرسه دچار حادثه و شکستگی از ناحیه  آرنج دست چپ  شده بود و برای عمل جراحی نیاز به اجازه پدر داشت در آن لحظه  با وجود اینکه روحیه خودم  را از دست داده بودم سعی کردم با او صحبت کنم و به او اطمینان بدهم مساله خاصی بوجود نیامده است. به او گفتم   کافیست به خدا توکل کند حتی  اجازه ندادم با همسرم تماس بگیرند و این خبر ناگوار را به او اطلاع بدهند. چون می دانستم این حادثه  تاثیر بسیار زیادی در روحیه و عملکرد او در ایفای ماموریتش خواهد داشت بنابراین  با مسئولیت خودم برگه را امضاء نمودم .

 

یکی از مشکلات همسران کارکنان نیروی انتظامی ماموریت نابهنگام و خطرناک آنان است گاهی اوقات بر اساس برنامه ریزی از پیش  تعیین شده تصمیم به مسافرت و یا گردش کوتاه در شهر می گرفتیم که ایشان به ماموریت اعزام می شدند و بنده باید بچه ها را توجیح می کردم که امروز پدر نمی تواند همراه ما باشد  .دلهره و اظطراب دایمی یکی دیگر از مشکلات همسران نیروی انتظامی است در یکی از ماموریت ها همکار صمیمی اقای سپهرنوش به شهادت رسیده بودند  و ما هیچ اطلاعی از سلامتی ایشان نداشتیم انتظار و نا اگاهی از وضعیت ایشان تاثیر بسیار زیادی در روحیه من و بچه ها ایجاد کرده بود .

 

یک مأمور نیری انتظامی: همسرم شرایط سخت زندگی در مناطق کم امکانات را تحمل کرد

باب الله سپهرنوش اظهار داشت :از نظر من مهمترین خصوصیت همسران کارکنان نیروی انتظامی درک متقابل و صبر و پایداری عظیم است به وضوح می توانم بگویم همسر بنده تمام مشکلات منزل را در طی این سالها به تنهایی حل نموده است  و هرگز گله و شکایتی از کم توجهی بنده نسبت به امور منزل نداشته اند .بارزترین خصوصیت همسر من ایمان و وفای به عهد است همان گونه که ایشان فرمودند در طی این سالها در تمام انتقالی ها و ماموریت ها همراه بنده بوده اند در شهر های مختلف با وجود کمبود  امکانات هرگز لب به گلایه نگشوده اند و همواره مشوق بنده در وظیفه خدمت رسانی به جامعه بوده اند .

 

زهرا اسلامی درباره مهترین خصوصیت اخلاقی همسرش گفت :انجام وظیفه و تعهد مهمترین ویژگی ایشان است ایشان به نظم اهمیت زیادی می دهند فرزندانم با پدرشان  رابطه صمیمانه تری دارند اما انها احترام خاصی برای جایگاه پدر قائل هستند بدین منظور خواسته هایشان را ازطریق گفتگو با او  با من  در میان می گذارند .

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار