23. مهر 1396 - 20:52   |   کد مطلب: 19022
نتایج یک بررسی نشان داده است رخ دادن سه حادثه دردناک برای زنان کافیست تا موجب بروز بیماری‌های قلبی و حتی سکته مغزی در آنها شود.
زنان,بیماری قلبی,فشارخون بالا,حوادث ناگوار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : نتایج یک بررسی نشان داده است، رخ دادن سه حادثه دردناک برای زنان کافیست تا موجب بروز بیماری‌های قلبی و حتی سکته مغزی در آنها شود. 

محققان دانشگاه ایالتی پیتزبورگ هشدار داده‌اند که داشتن سه حادثه تهاجمی می‌تواند زنان را در معرض بیماری‌های قلبی قرار دهد؛ سقوط اتومبیل، مرگ فرزندان، تجربه بلایای طبیعی و بد رفتاری فیزیکی باعث اختلال عملکرد اندوتلیال می‌شود. 

پوشش داخلی رگ‌های بدن انسان اندوتلیال است؛ در صورتی‌که از بدن در برابر التهاب‌ها محافظت نشود، در عملکرد اندوتلیال اختلال به وجود آمده و منجر به بیماری‌های قلبی و حتی سکته مغزی می‌شود.

یک مطالعه جدید نشان داده است: زنانی که حوادث ناگوار را تجربه کرده‌اند، دارای عملکرد ضعیف اندوتلیال هستند؛ اندوتلیال یک عامل شناخته شده برای ابتلا به بیماری‌های قلبی است و این تحقیقات نشان می‌دهد که اتفاقات ناگوار مهم‌ترین دلیل بروز بیماری‌های قلبی در زنان است. 

در این مطالعه 272 زن تحت بررسی قرار گرفته‌اند و در نشست سالانه یک انجمن علمی در آمریکای شمالی محرز شد که حوادث ناگوار زندگی، بیشترین تأثیر منفی را ابتدا بر روی زنان می‌گذارند. 

بیماری قلبی که اغلب ناشی از فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی است، سالانه جان حدود 9 میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد؛ اتفاقات ناگوار که در نهایت منجر به بروز بیماری‌های قلبی می‌شوند، مهم‌ترین دلیل بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در زنان آمریکایی و انگلیسی هستند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار