23. مهر 1396 - 20:59   |   کد مطلب: 19023
اطلاعیه‌ قوه قضائیه درباره‌ تاریخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون‌تصدی منصب قضا منتشر شد.
قوه قضائیه,قضات,آزمون استخدام قضات,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از سازمان سنجش : یکی از مشکلاتی که مردم مکررا درباره مراجعه به دادگاه ها متذکر می شوند، شلوغی محاکم و طول کشیدن روند رسیدگی به پرونده هاست که بارها هم دلایل آن از سوی مسئولان ارشد قوه قضاییه عنوان شده است.

یکی از این دلایل، کمبود نیروی انسانی قاضی و کارمند در دستگاه قضایی است که هر سال با استخدام تعداد زیادی از قضات، قوه قضاییه سعی در جذب قاضی جدید برای رسیدگی به مشکلات مردم می کند.
امروز سازمان سنجش، اطلاعیه جذب قضات در دستگاه قضایی را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:
بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون تصدی منصب قضا در سال 1396 می‌رساند،که ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز یکشنبه مورخ 96/07/23 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 96/07/30 پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:
1. تابعیت اصلی ایران.
2. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
3. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
4. طهارت مولد.
5. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه‌قضائیه می‌رسد.
6. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
7. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
8. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
9. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
10. داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت‌نام.

ب- شرایط اختصاصی:
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
1. کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛
2. کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
3. کارشناسی فقه و حقوق؛
4. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
5. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
1- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ 96/07/23 لغایت 96/07/30 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.
2- آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است. تاریخ برگزاری آزمون تستی روز جمعه مورخ 96/09/24 و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی روز جمعه مورخ 96/11/27 خواهد بود.
3- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون می بایست از روز چهارشنبه مورخ 96/09/22 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی فوق نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون تستی اقدام نمایند.
4- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

داوطلبان در مرحله ثبت نام باید سه استان را به ترتیب اولویت برای خدمت انتخاب نمایند. علاوه بر این سه اولویت داوطلبان در صورت تمایل می توانند یک اولویت به انتخاب قوه قضاییه واگذار نمایند. محل خدمت داوطلبان صرفاً بر اساس ظرفیت استان ها و اولویت های پیشنهادی تعیین خواهد شد.
داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی و آزمون شخصیت می شوند، به امور گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، کارآموزی و اختبار پایان دوره به خدمت گرفته خواهند شد. بنابراین تا پایان مراحل یادشده، قوه قضاییه هیچ گونه مسؤولیتی در خصوص استخدام داوطلبان بر عهده نمی گیرد.

ملاحظات:
1. این آزمون مخصوص داوطلبان با تحصیلات دانشگاهی است.
توجه : نظر به برگزاری آزمون قضاوت ویژه داوطلبان حوزوی در تیرماه سال 1396 آزمون مجددی، ویژه این دسته از داوطلبان تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد.
2. با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.
3. در راستای اعطای تسهیلات استخدامی به ایثارگران این دسته از داوطلبان از شرکت در این آزمون معاف هستند و لذا می بایست حسب اطلاعیه جذب اختصاصی اقدام نمایند.
4. ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود.مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
5. فرایند جذب عمومی سال 1396 طی دو مرحله تستی و تشریحی خواهد بود و آزمون تشریحی از بین پذیرفته شدگان آزمون تستی به عمل خواهد آمد.پذیرفته شدگان مرحله اخیر به مصاحبه علمی معرفی خواهند شد.
6. رعایت حجاب کامل اسلامی برای بانوان در تمامی مراحل آزمون و استخدام الزامی می باشد.
7. دارندگان شرایط جذب اختصاصی می توانند از آذرماه سال جاری، به تارنمای معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار