5. آبان 1396 - 10:58   |   کد مطلب: 19188
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: طرح آهن‌یاری برای ۲۴ هزار دانش‌آموز دختر در همدان اجرا می‌شود.
طرح آهن یاری,مدارس همدان,دانش آموزان دختر,قرص آهن,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : محمد خیراندیش اظهار داشت: قانون آهن یاری برای دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم در مدارس استان همدان استان همدان اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای قانون آهن‌یاری فرهنگ‌سازی در بین دانش آموزان به منظور الگوی تغذیه‌ای سالم و نهادینه کردن مصرف قرص آهن است.

خیراندیش با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح آهن یاری درمان نبوده بلکه پیشگیری است، بیان کرد: طرح آهن یاری در قالب 4 ماه و هفته‌ای یک قرص اجرا می‌شود که در این طرح دانش آموزان 16 عدد قرص آهن مصرف می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در اجرای طرح آهن یاری دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم مدارس شهری و روستایی استان همدان زیرپوشش قرار می‌گیرند، عنوان کرد: این طرح از اوایل آذر تا اواخر اسفندماه اجرا می‌شود.

خیراندیش با تأکید بر اینکه توزیع حدود 400 هزار قرص آهن در بین دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم برآورد شده است، تصریح کرد: به غیر از دانش آموزان پیش دانشگاهی 24 هزار و 446 دانش‌آموز دختر متوسطه اول و دوم زیرپوشش طرح آهن یاری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه طرح آهن‌یاری همزمان با ارائه آموزش‌های تغذیه‌ای سالم برای دختران دانش‌آموز و با هدف پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی، در مدارس اجرا می‌شود، تأکید کرد: کم‌خونی و فقر آهن موجب کاهش قدرت یادگیری، تضعیف سیستم ایمنی بدن، احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک‌پذیری افراد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار داشت: اجرای طرح آهن‌یاری به رفع مشکل تغذیه‌ای و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار