14. آبان 1396 - 0:07   |   کد مطلب: 19311
یک کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: به جرات می توان گفت آمریکا از برجام خارج نخواهد شد چرا که موقعیت های استراتژیکی در اعمال تحریم های اقتصادی به واسطه برجام بدست اورده است .

به گزارش شبنم همدان

کشور اسلامی ما با پشت سر نهادن روزهای سخت و پر فراز و نشیب همواره سربلند و پر افتخار بر استقلال و آزادی تأکید داشته است. رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) فرمودند :"ایران عزیز یک روزی زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی دچار تو سری خوری بود .جمهوری اسلامی آمد ایران را عزیز و مقتدر کرد ,امروز دعوای استکبار با این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته است ;آنچه عنصر اقتدار ملی است از نظر دشمنان ما یک عامل مزاحم است و با آن مبارزه می کنند .با توسعه ی اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و فراتر از منطقه مخالفت می کنند چون عمق راهبردی کشور است .قبلا اعلام کردیم و باز هم اعلام می کنیم توان دفاعی کشور قابل مذاکره و چک و چانه زدن نیست ."

دشمنان ما که از توان نظامی ایران واهمه دارند میدان نبرد را به عرصه اقتصادی کشانده اند و این بار از در تحریم ایران وارد میدان شده اند. در مورد تحریم کاتسا که مادر تحریم های ایران است  گفتگویی با مهدی حامدی کارشناس مسائل سیاسی انجام دادیم که در دادمه می خوانید.

 

توافق هسته ای دولت ؛ نقشی بر آب

حامدی اظهار داشت: قانون کاتسا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است و بر اساس آن ایران ,کره شمالی ,روسیه مورد هدف قرار گرفته اند . قانون کاتسا موسوم به مادر تحریم ها از 1396/8/9توسط وزارت خزانه داری امریکا عملا به اجرا درآمد. در این قانون مجموعه ای از تحریم های شدید و  گسترده بر ضد سپاه پاسداران و فرماندهان ارشد اعمال شده است. هر چه از زمان توافق برجام می گذرد زهر آلود بودن جامی که سهم ایران شده است بیشتر نمایان می شود .عملا با تصویب و اجرای کاتسا هیچ نشانه ای از توافق هسته ای باقی نمی ماند .

 

کاتسا اقتصاد ایران را نشانه گرفته است

حامدی خاطر نشان کرد :گر چه در نگاه اول به نظر می رسد این تحریم ها تنها شامل سپاه و شرکت های وابسته به سپاه است اما با طراحی هوشمندانه ای که دارد کم کم به کل اقتصاد ایران سرایت می کند .

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح داشت :دولت آمریکا در تحریم های قبلی شرکت هایی که با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کرد را جریمه می کردند, اما با اعمال تحریم کاتسا  یا همان مادر تحریم ها برای اینکه نقض صریح برجام نباشد از طرح "تحریم غیر مستقیم ویروسی" استفاده کرده اند. بنابراین هر شرکتی که با سپاه و یا شرکت های وابسته به آن  همکاری کند خود به خود نام آن شرکت به فهرست تحریم های آمریکا اضافه می شود .

 

برجام نقطه آغاز تحریم های اقتصادی

حامدی ادامه داد: آمریکا در پی آن است که تجربه برجام را تکرار کند و با ایجاد فشار اقتصادی مذاکرات جدید را آغاز کند.به جرات می توان گفت امریکا از برجام خارج نخواهد شد چرا که موقعیت های استراتژیکی در اعمال تحریم های اقتصادی به واسطه برجام بدست اورده است .

 

حامدی یادآورشد :این تحریم ها نشان دهنده خوی استکباری آمریکا است. خصلت خوی استکباری این است که سیری ناپذیر است اگر ما انرژی هسته ای ,سپاه ,ارتش ,گاز و همه امکانات خود را به آمریکا بدهیم سیر نمی شود .به زعم بنده شعار اخلاقی  مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار است .

 

توافق دولت در برجام تنها هزینه های سنگین بر کشور تحمیل کرد

حامدی اشاره داشت :ایت الله علم الهدی در بیانات خود علیه برجام اشاره داشتند :"برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید .آن روزی که به مذاکرات از همین تریبون به ما ترسو وبزدل و دغدغه دار وسواسی گفتند اما امروز دیوانه را خودتان تعیین می کنید, دیگر اشتباه مذاکره با آمریکا را با اروپا تکرار نکنید برجام اروپایی را جایگزین برجام امریکایی نکنید اروپا و آمریکا یکی هستند .مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) فرمودند :"نرمش قهرمانانه "اما شما عوضی عمل کردید .قرار دادی بستید که اگر ما خلافش عمل کنیم نقض برجام است. اینها ذلت است شما رفتید در چاله آب سنگین اراک سیمان ریختید و سانتریفیوژها را از دستگاه ها جدا کردید. اشتباه کردید فهم این اشتباه برای ملت هزینه بسیاری در پی داشت دیگر اشتباه دوم را نکنید .اروپایی ها هم اکنون نیز در حال خیانت هستند پشت آمریکا ایستاده اند و دم از قدرت دفاعی ما زدند ."

 

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار