14. آبان 1396 - 15:25   |   کد مطلب: 19320
یک کارشناس علوم قرآنی اظهار داشت: پیاده روی اربعین فرهنگ عمومی سخاوت, همدلی, انفاق, رقت قلب و اتحاد و همکاری را در جامعه بیش از پیش افزایش می دهد. پیاده روی اربعین سبب افزایش روحیه استقلال, آزادگی و استقامت در مردم است و باعث می شود مقابل زور گویی بایستند.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم همدان:

امرز با نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است. روزی که میتوان در مورد آن بسیار سخن گفت. فرهنگ عمومی جنبه های مختلفی دارد از فرهنگ رانندگی و عبور مرور تا فرهنگ کتابخوانی . این روزها آنچه بیشتر در جامعه دیده می شود تب و تاب زیارت امام حسین و برگزاری مراسم پیاده روی اربعین است. امام حسین (ع) زیباترین و دیدنی ترین جلوه نماد ایثار, از خودگذشتگی و مهربانی است و حماسه های بی نظیری از ایثار ,سخاوت ,مهربانی ,برادری را در مسیر اربعین می توان مشاهده نمود .

به مناسبت روز فرهنگ عمومی و مقارن شدن این روز با بزرگترین همایش مسلمانان در کربلا و پیاده روی مسیر اربعین در ارتباط با فرهنگ عمومی زیارت گفتگویی با سیده فاطمه حسینی مدرس حوزه علمیه و کارشناس علوم قرآنی انجام دادیم .

 

فرهنگ عمومی زیارت

حسینی اظهار داشت :زیارت فرصتی برای پاکی و زلالی و سبک شدن است .هنگامی که توفیق زیارت پیشوایان معصوم حاصل شد توفیق ترک گناه نیز فراهم می آید .زیارت انسان را از خطر  پوسیدن نجات می دهد در واقع روح انسان با زیارت جلا پیدا می کند و روشنایی و نور امید  خاصی در وجودش دمیده می شود .زیارت مودت , ادب ,معرفت را در وجود انسان متبلور می کند .

 

حسینی تصریح داشت :پیاده روی اربعین رزمایش لشکریان امام زمان (ع) است تبلیغاتی که پیاده روی اربعین برای اسلام انجام می دهد هیچ رسانه و گروه و همایشی نمی تواند انجام دهد.برای معرفی قدرت نرم انقلاب اسلامی و اثبات ناتوانی تمدن غرب در تقابل با آن حماسه اربعین کافی است .

 

محرّم انسان را مودب میکند

حسینی خاطر نشان کرد :محرم انسان را مودب می کند و ادب را به انسان می آموزد ,قمر بنی هاشم (ع ) والاترین نماد ادب در کربلا می باشد. از جمله ویژگی های کلیدی برای موفقیت حُسن خلق ,خستگی ناپذیری و سخت کوشی است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر پیاده روی اربعین با والاترین الگوهای فداکاری و خستگی ناپذیری و احترام و توجه و ابراز محبت مواجه می شویم. این موارد باعث می شود  از خودخواهی و بسیاری از گرفتاری های اخلاقی دوری نماییم.

 

مسیر پیاده روی بزرگ ترین مدرسه انسان سازی

حسینی در مورد پیاده روی اربعین ابراز داشت: از نظر بنده مسیر پیاده روی اربعین بزرگترین مدرسه و معلم انسان سازی است. در این مسیر با افرادی مواجه می شویم از همه دارایی خود را برای فداکاری در این راه گذشته اند بنابراین باید در این مسیر هر گامی که بر می داریم همراه با خشوع و تواضع و ادب باشد. حتی از نگاه تحقیر و برخورد تحقیر آمیز نیز دوری نماییم .در اربعین علاوه بر اینها زیباترین جلوه های صفات اخلاقی را در این مسیر مشاهده می کنیم و این امر باعث می شود کمی هم از خودمان خجالت بکشیم آنگاه با انگیزه و اراده بیشتری برای بهتر شدن خودمان تلاش کنیم. پیاده روی اربعین یک دوره ویژه برای کسب و کار موفق است .

 

فرهنگ عمومی سخاوت و انفاق در پیاده روی اربعین

حسینی یاد آور شد :پیاده روی اربعین فرهنگ عمومی سخاوت, همدلی, انفاق, رقت قلب و اتحاد و همکاری را در جامعه بیش از پیش افزایش می دهد. پیاده روی اربعین سبب افزایش روحیه استقلال, آزادگی و استقامت در مردم است و باعث می شود مقابل زور گویی بایستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: زمانی که به زیارت امام حسین (ع) مشرف می شویم خجالت می کشیم عافیت طلب و ترسو باشیم حتی در مقابل ظلم در برابر دیگران نیز در جامعه  بایستیم. متاسفانه مساله ای  جامعه دچار آن شده است این است که به سادگی از کنار ظلم هایی که به دیگران می شود عبور می کنیم اما امیدوارم زیارت اربعین روحیه جهاد و تظلم خواهی را در مسئولین و مردم افزایش دهد.

 

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار