16. آبان 1396 - 8:22   |   کد مطلب: 19345
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های کاتسا ثمره اعتماد بیش‌ازحد به آمریکا بوده و آمریکایی‌ها تحریم‌های کاتسا را با راهبرد نقص برجام به راه انداخته اند.
کاتسا,تحریم های کاتسا,مادر تحریم ها,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

تحریم‌های کاتسا ثمره اعتماد بیش‌ازحد به آمریکا است

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از راه دانا : حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگارملایری‌ها تحریم‌های کاتسا(مادر تحریم‌ها) را از مصادیق بارز نقض برجام دانست و اظهار داشت: در این تحریم‌ها افراطی‌گری به‌وضوح موج می‌زند.

وی افزود: آمریکایی‌ها تحریم‌های کاتسا را با راهبرد نقص برجام به راه انداخته و درواقع در دل کاتسا روحیه استکباری و صهیونیسمی آمریکا هویدا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این تحریم‌ها درس بزرگی برای جمهوری اسلامی که هر چه بیشتر به توانمندی‌های داخلی و تولید تکیه کرده و برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند و بیش از این خود را معطل برجام توخالی نکند.

وی تحریم‌های کاتسا را ثمره اعتماد بیش‌ازحد به آمریکا دانست و بیان کرد: اصل مذاکره دوسویه بودن است اما در مذاکرات برجام آمریکا این‌گونه عمل نکرد و یک‌سویه بسیاری از بندهای برجام را زیر پا گذاشت.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به توصیه‌های رهبری به گروه مذاکره‌کننده تصریح کرد: رهبر انقلاب در شروع مذاکرات ضمن حرمت به تیم مذاکره‌کننده بیان کردند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست.

وی افزود: خیلی‌ها آن‌چنان به مسائل برجام امیدوار بودند که گویی معجزه قرن توسط برجام رخ اتفاق می‌افتاد و این امیدها کاملاً توخالی بود و  بدعهدی آمریکا کاملاً قابل پیشی بینی بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر راهبردهای ایران محکم‌تر و ضابطه‌مندتر پیش می‌رفت این‌همه مشکلات را نداشتیم و قدرت هسته‌ای و سانتریفیوژها متوقف نمی‌شدند.

وی نفوذی بودن چند تن از اعضای تیم مذاکره‌کننده را یکی دیگر از مشکلات در برجام دانست و بیان کرد: برخی از افراد تیم مذاکره نفوذی و جاسوس دشمن از آب درآمدند که این مشکلات زیادی را به همراه داشته  و اگر تیم مذاکره‌کننده با روحیه انقلابی‌تر انتخاب می‌شدند تا از تمامیت ارزی ایران دفاع کنند بسیار بهتر بود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تأکید کرد: امروز مهم‌ترین راهبرد دولت پایان دادن به بازی نافرجام،  دست رد زدن به سینه آمریکایی‌ها و توجه به جدی ارکان به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: مذاکرات جدید به‌هیچ‌وجه نباید در کشور مطرح‌شده و اعتماد به اروپایی‌ها بدون آمریکا به اصلاً به صلاح نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاید اروپایی‌ها ابتدا خود را کنار ما نشان دهند  اما با کنار رفتن آمریکایی‌ها آن‌ها نیز شانه خالی می‌کنند.

وی گفت: دولت باید به دنبال توسعه دیپلماسی با سایر کشورها باشد چراکه  200 کشور در دنیا وجود داشته که یکی از آن‌ها آمریکا است و توسعه هر چه بیشتر روابط با کشورهای دنیا با انزوای آمریکا سرانجام می‌شود.

انتهای پیام/ص

تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا تحریم های کاتسا مادر تحریم ها مادر تحریم ها مادر تحریم ها مادر تحریم ها مادر تحریم ها مادر تحریم ها مادر تحریم ها

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار