7. تير 1399 - 9:25   |   کد مطلب: 19487
دختران به‌عنوان مادران آینده و تربیت‌کننده خانواده در معرض آسیب‌های جدی این فضای پرخطر هستند و همچنان مسئولین فضای مجازی در خواب به سر می‌برند.
فضای مجازی,دختران,مادران آینده,تخریب ذهن,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

آثار مخرب جنگ نرمی که در حال تخریب ذهن، روح و روان دختران است

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : فضای مجازی و شاید جنگ نرم که واقعاً به نرمی در حال تخریب ذهن، روح و روان جوانان و نوجوانان است آثار مخربی را به ارمغان دارد. تأثیر غیرقابل‌جبران سایت‌ها و شبکه‌هایی که بسیار فراوان هستند را در خانواده، رفتارها، تغییر الگو، ارزش‌ها و… داشته است که متأسفانه روزبه‌روز شاهد این تغییرات فرهنگی هستیم.

دختران به‌عنوان مادران آینده و تربیت‌کننده خانواده در معرض آسیب‌های جدی این فضای پرخطر هستند و همچنان مسئولین فضای مجازی در خواب به سر می‌برند.

برخی از مادران در فضای مجازی غرق‌شده‌اند و از تربیت فرزندانشان غافل هستند، آنان دیگر با عشق مواد خوراکی و غذا را برای همسر و فرزند خود آماده نمی‌کنند، بلکه به عشق فضای مجازی و افزایش بازدید و لایک ها تصویر را در این فضا منتشر می‌کنند.

شاهد رفتارهای نامناسب جوانان، تغییر برخی از الگوها و ارزش‌های دینی، جایگزین سبک زندگی غربی، از بین رفتن روابط احساسی و بنیان برخی از خانواده‌ها، ترویج بی‌حجابی در بین زنان، دور شدن از خانواده و اجتماع، از بین رفتن ارتباطات کلامی، ترویج بازی‌های خشن در بین کودکان و… ازجمله تبعات فضای مجازی است که هرکدام از آن‌ها برای از بین بردن یک جامعه کافی است؛ ولی بازهم در دنیای شعار و حرف سیر می‌کنیم و اقدام‌های تاثیرگزار در این حوزه انجام نمی‌شود.

اگر ضعف مدیریت یا برنامه‌ریزی وجود دارد چرا رفع نمی‌شود؟ آینده کشور بسیار مهم است و با توجه به اینکه اعتقادات ما بر اساس اعتقادات دینی، مذهبی و قرآنی است، متأسفانه شاهد کمرنگ شدن آن‌ها هستیم.

خون بازی پدیده‌ای دیگر در فضای مجازی است که نوجوانان، جوانان و بخصوص دختران دست‌های خویش را زخمی می‌کنند، عکس می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی در معرض دید قرار می‌دهند.

نهنگ آبی، خون بازی، ربات‌های آشنایی دختران و پسران، چالش مجید و… ازجمله موارد اخیری هستند که در این فضا ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است.

اینترنت و فضای مجازی مثل تیغ دو لبه است و باید نسبت به خطرات آن هوشیار بود و آمادگی مقابله با آن را داشت؛ ارائه اینترنت پاک و پالایش فضای مجازی شاید یکی از بهترین روش‌ها باشد که مسئولین مربوطه باید به آن توجه کنند.

انتهای متن/ص

فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی تخریب ذهن تخریب ذهن تخریب ذهن تخریب ذهن تخریب ذهن تخریب ذهن تخریب ذهن تخریب ذهن

دیدگاه شما

آخرین اخبار