17. تير 1399 - 9:43   |   کد مطلب: 19575
پشت پرده پیام های بازرگانی
نقش زنان در رواج فرهنگ مصرف گرایی
تأثیر تبلیغات بر روی جامعه انکار ناشدنی است. اما نقش زنان در این بین به ابزاری تبلیغاتی فروکاسته شده و این آسیب است.
پیام های بازرگانی,تبلیغات,مصرف گرایی,نقش زنان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : رسانه به عنوان یکی از ارکان زندگی امروز، نقش انکارناپذیری در جامعه پذیری و اعطای نقش به اعضای خود ایفا می کند و به همین دلیل محتوای آن نقشی تأثیرگذار در رسیدن به این هدف برعهده دارد. تصویری که رسانه از زن و نقش وی در جامعه ارائه می دهد، به ویژه در آگهی های تبلیغاتی به جهت مقام و جایگاه او، نقش بارزتری به خود می گیرد. دست اندرکاران رسانه ها باید نسبت به تصویری که از زن ارائه می دهند، حساس بوده و در تلاش برای انعکاس هنجارها و شرایط واقعی جامعه باشند. نشان دادن یک زن با آرایش غلیظ، لباسی تنگ و حجابی نامناسب در خانه ایی لوکس تنها برای تبلیغ یک کالای ارزان قیمتی مثل پودر لباسشویی و یا هرچیز دیگر با واقعیت جامعه و عقاید مذهبی مردم هیچ سنخیتی ندارد و حتی می توان گفت که نوعی هنجارشکنی اجتماعی نیز محسوب می شود. به همین دلیل است که در بیشتر کشور ها از تبلیغات به عنوان وسیله ایی برای تغییر در فرهنگ جامعه استفاده می شود.

هر پیامی که تولید می شود دارای دو لایه است. در لایه اول موضوع اصلی تبلیغ می شود و معمولا از کلام مستقیم برای این کار استفاده می شود. اما در لایه دوم پیام ها به صورت غیر علنی و زیر پوستی به ذهن مخاطب تزریق می شود. نوع رفتار افراد حاضر در تبلیغ، دکور، لباس ها و … همه می توانند در این دسته قرار گیرند.

امید است دست اندرکاران این حوزه با مدنظر قرار دادن این موارد، از این ویژگی به عنوان فرصت استفاده کرده و در لایه دوم به جای تبلیغ فرهنگ مادی گرایی و مصرف گرایی ، فرهنگ اصیل خانواده و زندگی ایرانی و اسلامی را تبلیغ کنند.

منبع : با حجاب

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار