13. آذر 1396 - 12:18   |   کد مطلب: 19750
فرشته روح افزا با تاکید بر اینکه باید بر اساس شئونات ایرانی، اسلامی برای زنان شغل ایجاد شود و از آن ها حمایت صورت گیرد، گفت: نباید با شعارهای غربی در جهت حل مشکلات آن ها باشیم و استفاده زن در تبلیغات دقیقا مصداق سوءاستفاده جنسیتی از زنان است.
زنان,تیلیغات,فرشته روح افزا,خشونت علیه زنان,عدالت جنسیتی,خشونت عاطفی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از بسیج زنان : فرشته روح افزا، مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای انقلاب فرهنگی در واکنش به استفاده از زنان برای تبلیغ در نمایشگاه ماشین گفت: یکی از مصادیق اجرایی شدن سند 2030 که مدنظر نگرش های غربی است و ابعاد مختلف آن را در کشور شاهدیم، همین است زیرا آن ها به دنبال تحقق شعار برابری جنسیتی و عادی سازی اجرای افکار فمنیستی در همه جا هستند.

وی ادامه داد: این کار توهین به زن است و زمانی که معاون رئیس جمهور در امور زنان بحث خشونت لفظی را بیان می کنند آیا به مصادیق آن در این کار توجه نمی کنند؟ استفاده از زنان در تبلیغات آیا مصداق خشونت علیه زن و تحقیر شخصیت کسی که باید همسر و مادر باشد و انسان ساز باشد نیست؟

این کارشناس مسائل زنان خطاب به متولیان امور زنان در کشور نیز گفت: من از برخی از کسانی که می گویند ما به دنبال تحقق عدالت جنسیتی هستیم، نه برابری، این سوال را دارم که آیا استفاده اینگونه از زنان، عادلانه است؟ قطعا پاسخ منفی است زیرا این اقدامات با فطرت پاک زنان و آیات قرآن منافات دارد و کاملا مصداق تبرج است که قرآن تصریح می کند که زنان نباید به این شکل دیده شوند و این عمل مخالف قانون اساسی و قرآن و من دست نیاز به سمت علمای اسلام دراز می کنم و از قوه قضائیه نیز می خواهم که مانع از تضییع حقوق در این زمینه شوند.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی در این مسئله چطور توجیه می شود؟ چرا هیچ عکس العملی از سوی مدعیان مدافع حقوق زن در ایران صورت نمی گیرد؟ نهادهای دولتی ما چرا کاری نمی کنند و لایه های این طور خشونت را نمی بینند؟

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: در مقابل این نوع خشونت، باید همه زنان عفیف اعتراض کنند که البته این اعتراض را دارند زیرا حقوق خانواده و زن در این موضوع ضایع می شود و این عمل تجاوز به حریم حقوق زنان محجبه، عفیف و حریم شخصیت زنان است.

وی با رد این نظر که موضوع اشتغال زایی در این قضیه دخالت داشته، تصریح کرد: حتی اگر این زنان دارای اطلاعات فنی بودند هم حضورشان در کنار ماشین ها به آن شکل، غلط بود،  برخی از زنان که در هتل، فروشگاه، بنگاه های مسکن کار می کنند هم به همین ترتیب است و این اقدام بیش از آن که جنبه اشتغال داشته باشد، خشونت علیه زنان است و فروپاشی خانواده را در پی دارد.

روح افزا تاکید کرد: ما باید برای زنان شغل ایجاد کنیم و از آن ها حمایت کنیم و این می تواند در قالب حمایت از مشاغل خانگی صورت گیرد، یا اینکه به زنان سرپرست خانوار مستمری مشخصی بدهیم یا بیمه بیکاری مشمول این افراد بشود نه اینکه با شعارهای غربی در جهت حل مشکلات آن ها باشیم، استفاده زن در تبلیغات دقیقا مصداق سوءاستفاده جنسیتی از زنان است.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای انقلاب فرهنگی، این خشونت را تنها در تبلیغات ارزیابی نکرده و گفت: ابزار قرار دادن زنان در بحث تبلیغات در تئاتر و سینما روندی است که سابقه طولانی دارد، در فیلم «ملی و راه های نرفته» که معاون امور زنان ریاست جمهوری این فیلم را در حوزه خشونت علیه زنان تایید کرده اند، سیاه نمایی بزرگی در حوزه زنان اتفاق افتاده و نشان می دهد که دختری در دوران مجردی توسط پدر و برادرش مورد خشونت قرار می گیرد، او با پسری دوست می شود و تا زمانی که با هم ازدواج کنند رابطه خوبی دارد اما در شب عروسی از او کتک می خورد.

وی ادامه داد: این سیاه نمایی وضعیت زنان نیست که در سینما تبلیغ می شود؟ این کار مستقیما در راستای خواسته های فمنیست های موج سوم است که معتقدند با مردها باید طوری کنار بیاید که کمتر ضرر ببیند و راه حل آن ها پرهیز از ازدواج است.

روح افزا تاکید کرد: در فیلم دیگری مانند رگ خواب که باز هم ساخته ی خانم تهمینه میلانی است، در مورد حمایت از زن بی سرپرست است، آیا مشکلات موجود را بزرگنمایی نمی کند؟ به واقع چند درصد جامعه به این مشکل دچار هستند؟ چرا این همه تبلیغات در فضای سینما و تئاتر در مورد زنان صورت می گیرد؟

وی ادامه داد: این افکار و اندیشه ها غربی است و برای پیاده کردن سیاست های برابری جنسیتی که مورد نظر سازمان های بین المللی، صورت می گیرد تا در ذهن دختر جوان ما نقش ببندد که در ازدواج احتمال خشونت بالاست پس روابط نامشروع و انجام عمل شنیع که حکم قضایی هم دارد تحت عنوان ازدواج سپید، مطرح می شود و از این طرف هم زن را ابزار تبلیغات قرار می دهند!

این کارشناس حوزه زنان خودکشی دو دختر دانش آموز که به تازگی اتفاق افتاده را ناشی از خشونت علیه زنان دانسته و افزود: در فیلم چند دقیقه ای که از لحظاتی پیش از خودکشی از آن ها باقی مانده مشخص است که این ها مورد تعرض روحی قرار گرفته اند که به چنین عملی دست می زنند، اما فقط این ها نبودند، این اتفاق روزانه برای هزاران هزار دختر ایرانی اتفاق می افتد و برخی از آن ها خودکشی می کنند.

وی ادامه داد: ما مخالف هرگونه اقدامی در جهت حذف تجاوز به دختران و زنان نیستیم، اما معتقدیم این فقط یک نوع خشونت و آن هم در نوع حادش است اما تعرض و تجاوز به عاطفه زنان نیز خشونت است، نگاه بد، حرف بد هم خشونت است و چه بسا در مورد زنانی که اینطور وارد عرصه تبلیغات شده اند نیز این نوع خشونت اعمال شود.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: طبق ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در حال حاضر ما سیاست های مشخصی در این حوزه داریم و بر اساس آن می توانیم مصادیق خشونت علیه زنان را از منظر ایرانی اسلامی استخراج کنیم و برای رفع این خشونت ها اقداماتی را برنامه ریزی کنیم، نه اینکه در مقابل این استفاده ابزاری از زن در تبلیغات سکوت کنیم و بر طبق معیارهای غربی به بحث خشونت بپردازیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار