20. آذر 1396 - 16:28   |   کد مطلب: 19848
کسانی که دچار دیابت نوع ۲ هستند، اگر روزانه به مدت ۱۰دقیقه "سنگ‌پا" بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد.
سنگ‌پا,فواید استفاده از سنگ پا,طب سنتی,دیابت,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : استفاده از سنگ‌پا پدیده‌ای جدید نیست و در زمان قرون وسطی، ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه، مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند و امروزه از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود.

سنگ‌پا به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولا در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم حمام به فروش می‌رسد اگر هم احتمالا سری به سواحل یونان زدید می‌توانید در ساحل، از این نوع سنگ‌ها بیابید.

چون کشیدن سنگ پا به ناحیه کف پا، فضولات و مواد زاید را از پایین ترین نقطه بدن خارج می‌کند لذا این‌کار می‌تواند در تسکین سردردهای شدید، دردهای سیاتیکی، درد معده و ...کمک شایانی کند.

دیگر فواید استفاده از سنگ پا این است که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود همچنین برای برخی انواع سردرد و اکثر بیماری‌های مغزی بسیار سودمند است، به خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالاتر به سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ‌پا، خشن‌تر باشد، جذب ماده زیادتر است؛ سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

اگر می‌خواهید پاهای زیبایی داشته باشید، توصیه می‌شود حداقل دو مرتبه در هفته و بهتر است شب‌ هنگام از سنگ‌پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.

حتما از سنگ پای مخصوص و تمیز استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید زیرا ممکن است خراش‌هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود؛ حتما بعد از استفاده از سنگ پا آن را با برسی شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و آن را در محیط خشک، نگه دارید زیرا محیط مرطوب، باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود؛ پس تمیز و خشک کردن سنگ پا بعد از هر بار استفاده الزامی است.

در بعضی از موارد مانند بیماری پسوریازیس‌، استفاده از سنگ پا می‌تواند موجب تشدید بیماری شود بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از استفاده به یک پزشک متخصص مراجعه کنند، این دسته از افراد می‌توانند از ترکیبات کراتولیتیک که باعث نرم شدن لایه‌های کلفت شاخی کف پا می‌شود، استفاده کنند.

اینکه جدیدا در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پا است، هیچ سندیت علمی ندارد اما کسانی که دچار دیابت نوع 2 هستند، اگر روزانه به مدت 10دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد همچنین این عمل باعث چربی‌سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد، در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن و پاها، خون‌رسانی به طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثالهم شود؛ در واقع استفاده از سنگ پا موجب بهبود سیستم خون‌رسانی شده و به این طریق به دیابتی‌ها کمک می‌کند.

توصیه و تاکید می‌شود که از سنگ پای شخصی استفاده کنید و از سنگ پای دیگران به هیچ عنوان استفاده شخصی نکنید؛ حتما از سنگ پای پوکه معدنی‌، جهت مصارف درمانی و کشیدن سنگ پا استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی از سنگها یا مواردی از قبیل سفال و ساروج استفاده نکنید.

هر از گاهی برای ضدعفونی‌، سنگ پای شخصی خود را به مدت چند ساعت در سرکه انگور یا بتادین نگهداری کنید تا قارچها و میکربهای موجود از بین بروند.

تحت هیچ شرایطی سنگ پا را پس از استفاده در حمام نگهداری نکنید چون در چنین وضعیتی، فضای لازم برای رشد میکروبها فراهم می‌شود.

کاربرد دیگر سنگ پا، این است که استفاده از آن در افرادی که در سن رشد قرار دارند، با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قدشان‌،کمک شایانی می‌کند؛ برای اینکار، بهتر است برای سنگ پا کشیدن، پاها را به مدت 15 دقیقه در آب نمک گرم نگهداری کرده و سپس به انجام این کار بپردازید.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار