25. آذر 1396 - 12:12   |   کد مطلب: 19916
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:
برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در همدان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره در دهه فجر برگزار خواهد شد.
جشنواره قرآنی کودک و نوجوان,همدان,تبلیغات اسلامی,برنامه های قرآنی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی در طول سال‌جاری اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های شاخص و مهمی در طول 9 ماه امسال توسط تبلیغات اسلامی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبل از آغاز سال تقویت برنامه‌های قرآنی را یکی از اولویت‌های سال جاری قرار دادیم، ادامه داد: تقویت کادر قرآنی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای تقویت برنامه‌های قرآنی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان آموزش، مفهوم‌سازی و تدبر در قرآن را یکی از اولویت‌ها در راستای گسترش فرهنگ‌قرآنی عنوان کرد و افزود: گسترش جامعه قرآنی یکی از برنامه‌های اجرایی امسال بوده است.

وی برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشیاری و مربیگری قرآن، برگزاری دوره‌های تربیت داور در رشته‌های مختلف قرآنی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در راستای تقویت حوزه‌ قرآنی دانست و گفت: اجرای طرح جهادگران قرآنی یکی از نتایج برگزار دوره‌های تخصصی آموزش قرآن در سطح استان بوده است.

دشتکی با اشاره به تعامل موسسات و مراکز قرآنی در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 285 موسسه و مرکز قرآنی روستایی و شهری از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن  به صورت مستمر در استان، تصریح کرد: تاکنون 120 کلاس تفسیر قرآن در سطح استان برگزار شده که خروجی‌های مطلوبی به همراه داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری 12 دوره تخصصی تفسیر قرآن در سطح شهرستان‌ها در طول 9 ماه گذشته، اظهار کرد: همچنین طی 9 ماه گذشته 70 محفل قرآنی در سطح استان برگزار شده است.

*اجرای 70 درصد برنامه‌های فرهنگی و قرآنی

وی از اجرای 70 درصد برنامه‌های فرهنگی و قرآنی امسال خبر داد و گفت: 30 درصد باقی مانده نیز در سه ماه آینده و با برگزاری برنامه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی«قرآن صاعد»در استان در ادامه سال، خاطرنشان کرد: این مسابقه قرآنی 13 بهمن ماه در چند حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌ها در ادامه برنامه‌های فرهنگی سال عنوان کرد و افزود:این جشنواره در دهه فجر و در رشته‌های مختلف، حفظ، نقاشی، داستان، ترتیل، قرائت و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار