25. آذر 1396 - 12:20   |   کد مطلب: 19917
اگر قصد دارید شب یلدای شما خاص و استثنائی باشد رولت انار یا رولت ژله انار را به شما پیشنهاد میکنیم.
رولت انار,رولت اناری,شب یلدا,انواع رولت,رولت با ژله انار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایران کوک:

 

مواد لازم

آب انار طبیعی 1 و 3/4 پیمانه
آب جوش 1/4 پیمانه
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
گلاب 1-2 قاشق چایخوری
برای تهیه کیک اسفنجی:
تخم مرغ 4 عدد
شکر 100 گرم
کره ذوب شده 40 گرم
آب جوش 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
آرد سفید 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر 3/4 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
خامه قنادی 300 گرم
پودر قند و انار دان شده برای تزیین

 

اگر قصد دارید شب یلدای شما خاص و استثنائی باشد رولت انار یا رولت ژله انار را به شما پیشنهاد میکنیم. این رولت خوشمزه و هیجان انگیز از سه قسمت تشکیل شده: کیک اسفنجی مخصوص رولت که بسیار نرم و لذیذ هم هست. خامه قنادی که به راحتی میتوانید از لوازم قنادی تهیه کنید. البته از روش های دیگر تهیه خامه هم میتوانید استفاده کنید. و بخش سوم که رولت انار را منحصر به فرد میکند ژله انار است.

 

ژله انار را میتوانید به صورت بسته بندی شده خریداری کنید و به راحتی آن را طبق دستور نوشته شده روی بسته آماده کنید. اما این روش برای تهیه رولت انار توصیه نمیشود مگر این که واقعاً عجله داشته باشید! برای داشتن یک ژله خانگی خوشمزه باید از آب انار طبیعی و پودر ژلاتین استفاده کنید که روش تهیه ش در ادامه گفته خواهد شد و مرحله اول تهیه رولت انار است. گرفتن آب انار در خانه هم بسیار ساده است و قبلاً آن را آموزش داده ایم.

 

اگر همین حالا در حال خوردن یا دان کردن انار هستید، دانه های یاقوتی انارهای قرمز و خوش طعم را برای تزیین رویرولت انار کنار بگذارید و دست به کار شوید.

 
طرز تهیه رولت انار مخصوص شب یلدا

برای شروع باید ژلاتین را در مقداری از آب انار خیس کنید تا به اصطلاح شکفته شود که باعث خواهد شد نتیجه کار یکنواخت تر و بهتر شود. 1/4 پیمانه آب انار خنک را در کاسه ای بریزید. پودر ژلاتین را روی آن بپاشید و هم بزنید تا غلیظ و یکنواخت شود.

 

سپس 1/4 پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. هم بزنید تا ژلاتین به خوبی در آن حل شود. وقتی محلول یکنواخت شد بقیه آب انار را همراه با گلاب اضافه کنید و هم بزنید.

 

کف قالب دلخواه (مثلاً قالب لوف) را چرب کنید یا کاغذ روغنی بکشید تا جدا کردن ژله از آن آسان شود. مایع را داخل آن بریزید و حداقل 2-3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد (ارتفاع ژله در ظرف باید حدود 2 سانت باشد).

 

پس از این مدت ژله را از ظرف خارج کرده و به صورت مکعب های هم اندازه برش بزنید. ژله های مکعبی را تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید.

 

حال باید کیک اسفنجی را آماده کنید. برای پخت کیک باید فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. کف سینی فر گود (25 در 30 سانت) را کاغذ روغنی بکشید (طوری که دیواره ها هم پوشانده شوند).

 

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. زرده ها را همراه با شکر با همزن برقی بزنید تا رنگ مخلوط روشن شود (حدود 5 دقیقه). دو قاشق آب جوش را روی کره بریزید و هم بزنید تا کره ذوب شود. سپس آن را همراه با وانیل به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

 

آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را روی مواد مایع الک کنید و هم بزنید تا مایه تقریباً یکدست شود. در کاسه دیگری سفیده تخم مرغ ها را با همزن خوب بزنید تا کف کند و به صورت نوک تیز از سری همزن آویزان شود. سپس آن را در 2-3 مرحله به بقیه مواد اضافه کنید.

 

مایه کیک را داخل سینی بریزید و 10-15 دقیقه در فر بپزید. کیک وقتی آماده است که با فشار دادن آن با انگشت مثل فنر برگردد.

 

یک تکه کاغذ روغنی بزرگ را روی میز آشپزخانه یا اپن پهن کنید. پودر قند را روی آن بپاشید. کیک اسفنجی را روی این کاغذ برگردانید. دور تا دور کیک را با چاقو ببرید تا مستطیل صافی از کیک داشته باشید. حال با کمک کاغذ روغنی کیک را رول کنید و بگذارید 2 دقیقه به همین حال بماند. سپس مجدداً کیک را باز کنید.

 

برای تهیه خامه وسط رولت انار، خامه قنادی را چند دقیقه بیرون از فریزر بگذارید تا فقط اندکی یخ آن باز شود. سپس آن را 5-6 دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید تا فرم بگیرد (بهتر است در کاسه استیل خنک این کار را انجام دهید و دسته های همزن را نیز از قبل در فریزر بگذارید تا خنک باشند).

 

سر هم کردن رولت انار:

کیک اسفنجی که خنک شده را پهن کنید. خامه را روی آن بریزید و با قاشق یا لیسک طوری روی آن بمالید که حدود 1 سانت حاشیه کیک خالی بماند و سطح خامه نسبتاً صاف شود.

 

نیمی از مکعب های ژله ای را در نزدیکی لبه کیک به صورت خطی روی خامه بچینید. حال کیک را دور آن رول کنید تا ژله در مرکز رولت قرار بگیرد.

 

قبل از سرو روی رولت مقداری پودر قند الک کنید و روی آن را با دانه های انار و ژله های مکعبی باقیمانده تزیین کنید.

یلدا پیشاپیش مبارک…شب یلدای خوب و خوشی داشته باشید!

دیدگاه شما

آخرین اخبار