29. آذر 1396 - 9:32   |   کد مطلب: 19983
جمع خوانی و مسابقه نقاشی از کتاب پیامبر و قصه هایش برگزار شد
شبنم همدان, شبنم ها, معرفی کتاب

به گزارش شبنم ها، کتابخانه شهید مدرس همدان اقدام به برگزاری جلسه جمع خوانی و مسابقه نقاشی کتاب پیامبر و قصه هایش کرد.
کتاب پیامبر و قصه هایش در 5 جلد توسط غلامرضا حیدری ابهری تألیف شده است و انتشارات جمال آن را منتشر کرده است. در این کتاب 14 حکایت از زندگی پیامبر اکرم (ص) آمده است و در کنار هر حکایت بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» آمده است که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است. این

گزیده ای از کتاب پیامبر و قصه هایش:

«حضرت محمد (ص) به یاران خود فرمود: هرکس بگوید سبحان الله خدا در بهشت برای او یک درخت در بهشت می کارد و هرکس بگوید الحمدلله خدا برای او نیز یک درخت در بهشت می کارد و هر کس بگوید لااله الاالله و الله و اکبر خدا برای او نیز یک درخت در بهشت خواهد کاشت. یاران پیامبر از شنیدن این خبر بهشتی خیلی خوشحال شدند و گفتند ما تا کنون خیلی لااله الا الله و سبحان الله و الحمد لله گفته ایم بنا براین بهشت ما پر از درخت است و ما صدها و شاید هزاران درخت بهشتی داریم. یکی از مسلمانان که او هم همینطور فکر کرده بود به پیامبر گفت: ای رسول خدا ما  خیلی لااله الا الله و سبحان الله و الحمد لله گفته ایم پس حتماً الان درختان فراوانی در بهشت داریم. حضرت محمد (ص) فرمود آری شما درختان بسیاری در بهشت کاشته اید ولی مواظب باشد که با کارهای بد آتشی نفرستید که آن دخت ها بسوزاند»

بیشتر بخوان بهتر بدان

«خیلی از مردم نیکوکار با گناهانی که بعداپض انجام می دهند  ثوابهای خود را نابود می کنند مثلاً بعضی از کسانی که به دیگران کمک مالی می کنند با منت گذاشتن و خودنمایی و ریاکاری ثواب آن کار خود را از دست می دهند. جمع کردن ثواب سخت است اما سخت تر از آن نگهداری و مراقب از ثوابها است. نعمت های بهشت نتیجه کارهای خود ماست. همانطور که حکایت درختان بهشتی خواندید با گفتن هر ذکر خداوند در بهشت درختی برای ما می کارد بقیه نعمت های بهشتی نیز همین طور هستند».

دیدگاه شما

آخرین اخبار