23. دى 1396 - 12:09   |   کد مطلب: 20355
کارشناس ارتقای سلامت همدان:
اهمیت فرزندآوری در سنین مشخص از سوی زنان
یکی از مهمترین فواید فرزند‌آوری افزایش امید به زندگی و احساس شادی در خانواده‌هاست که این مسئله در تمام فعالیت‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
اهمیت فرزندآوری,ارتقای سلامت,باروری,تک فرزندی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس هز همدان : مرضیه اتوگرا با اشاره به اهمیت فرزندآوری در سنین مشخص از سوی زنان، اظهار کرد: وقت طلایی برای فرزندآوری تعیین شده که زنان باید به این مسئله توجه کنند.

وی بیان کرد:‌ با توجه به اهمیت نقش باروری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های جمعیتی توجه به این پدیده و عواملی که باعث کاهش‌ و یا افزایش میزان آن می‌شوند، ضروری است.

کارشناس ارتقای سلامت همدان با اشاره به اینکه تغییرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوان طی سه دهه اخیر باعث تغییرات زیادی در نگرش افراد جامعه به موضوعات مختلف شده است، افزود: از جمله این تغییرات ورود گسترده بانوان به عرصه دانش‌اندوزی و رسیدن به جایگاه‌های شغلی و اجتماعی بالاتر نسبت به گذشته است.

وی با اشاره به اینکه شاهد تغییر نگرش جامعه نسبت به ازدواج و کاهش فشارهای اجتماعی برای متاهل شدن زنان هستیم، گفت: تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی زنان سبب شده تا ازدواج و فرزند‌آوری دیگر در اولویت زندگی زنان قرار نگیرد.

اتوگرا با بیان اینکه با مطالعات مختلف نسبت به علل تک‌فرزندی دلایل آن بیشتر مشکلات مالی، اقتصادی و فرهنگی ذکر شده است،  افزود:‌ یکی از مهمترین فواید فرزند‌آوری افزایش امید به زندگی و احساس شادی در خانواده‌هاست که این مسئله در تمام فعالیت‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه برای داشتن جامعه‌ای سالم باید در راستای افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی جامعه کوشا بود، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای با رویکرد آگاهانه، آزادانه و مسئولانه خانواده‌ها را در راستای فرزند‌آوری با حفظ و ارتقای شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد تشویق می‌کند.

کارشناس ارتقای سلامت همدان با بیان اینکه بهترین سن باروری زنان 20 تا 35 سال است که در این مدت ریسک حاملگی‌های پرخطر کاهش پیدا می‌کند، افزود: با توجه به نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن طی سال 95، وضعیت استان همدان از نظر نرخ رشد جمعیت منفی گزارش شده لذا برنامه‌ریزی و آموزش زوجین برای از دست ندادن زمان مناسب باروری مهم خواهد بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار