5. بهمن 1396 - 8:03   |   کد مطلب: 20529
رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید با حضور ۱۸۳۷ کاراته‌کا به میزبانی اصفهان از امروز آغاز شد.
کاراته,رقابت های کاراته,قهرمانی کشور,تیم ملی کاراته دختران,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : رقابت‌های انتخابی تیم ملی رده های پایه دختران از صبح امروز (چهارشنبه)در دو سالن مجزا به میزبانی اصفهان در دو بخش کاتا و کومیته آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

رقابت‌ها در بخش کاتا و کومیته امید با حضور 418 کاراته‌کا کار خود را آغاز کرده است که 110 تن از آنها کاتای انفرادی را تشکیل می‌دهند. فردا و روز جمعه مسابقات در رده سنی نوجوانان و جوانان پیگیری خواهد شد.

این رقابت‌ها در شرایطی برگزار شد که اعتراضات به داوری چاشنی مسابقات شد. از جمله می‌توان به اعتراض یکی از مربیان اشاره کرد که در این زمینه اعلام کرد؛ بازیکن مازندران ابتدا در وزن -55 کیلوگرم به روی تاتامی رفت و سه مبارزه برگزار کرد و در مبارزه سوم باخت. این در حالی است که این بازیکن به یکباره تغییر وزن داد و در وزن 61-کیلوگرم مبارزاتش را آغاز و شانس خود را مجددا امتحان کرد وسوال ما این است که چگونه پس از وزن کشی یک بازیکن در دو وزن شرکت می‌کند؟. این اتفاق اعتراض مربیان دیگر استان‌ها راهم به همراه داشت.

فاطمه پور زمانی(مسئول کمیته داوران) با این توصیف که مسئله پیش آمده اتفاقی طبیعی است،گفت: اشتباه از سوی کمیته برگزاری مسابقات و داوران رخ داده است. بازیکن مازندران طبق سایت ثبت نام بازی ها در وزن 55-کیلوگرم ثبت نام کرده بود در حالی که نام او در روز وزن کشی مسابقات در وزن 61- کیلوگرم به ثبت رسید. داوران براساس لیست وزن 55 کیلوگرم اجازه مبارزه را به او دادند. اما پس از برگزاری سه مبارزه متوجه اشتباه خود شدند و این کاراته کا به جدول وزن 61-کیلوگرم اضافه شد.

نتایج روز نخست مسابقات انتخابی تیم ملی امید به شرح زیر است:

در کاتای انفرادی، فاطمه ایمانی از تهران مقام نخست را بدست آورد، مائده استادی از مازندران دوم شد. سارا قاسمی از اصفهان و توران فروتن از زنجان مشترکاً سوم شدند. در این بخش 72 کاتارو به روی تاتامی رفتند.

در بخش کومیته و در وزن 50- کیلوگرم، فاطمه سعادتی از مازندران اول شد. محدثه قنبری از مازندران در مکان دوم ایستاد. ادیبه گچ پز از آذربایجان شرقی و آناهیتا یحیی پور از تهران سوم مشترک شدند. در این وزن 70 کاراته کا شرکت داشتند.

در وزن 55-کیلوگرم، صدیقه شاهرخی از مازندران رتبه نخست را کسب کرد. فاطمه احمدپور از مازندران در مکان دوم قرار گرفت. زهرا حاجیان از تهران و زهرا کرم پوری از خوزستان سوم مشترک شدند. در این وزن 57 کاراته کا حضور داشتند.

در وزن 61-کیلوگرم، فاطمه عباسی از مازندران اول شد. مهدیس دوستی زاده از لرستان در رده دوم ایستاد. بهناز بتوئی از تهران و فاطمه طراز پور از فارس مشترکاً در رده سوم قرار گرفتند. در این وزن 51 نفر با هم به مبارزه پرداختند.

در وزن 68-کیلوگرم، هدی صباغیان از سمنان در رده نخست ایستاد. شهرزاد لطیفی از مرکزی دوم شد. مبینا حسینی از مازندران و فاطمه زیبایی از اصفهان سوم مشترک شدند.
در این وزن 43 کاراته کا شرکت داشتند.

در وزن 68+کیلوگرم، شنه کاظمی از خوزستان اول شد. زهرا همت از فارس در جای دوم قرار گرفت. دنیا فولادسنج از گیلان و آرزو ضیایی از اصفهان مشترکاً در مکان سوم ایستادند.
در این وزن 39 نفر شرکت داشتند.

در پایان این رقابت ها،مازندران با کسب 3 طلا،3نقره و یک برتز اول شد. تهران با یک مدال طلا،3برنز دوم شد و خوزستان با یک طلا، یک برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. رقابت‌های امروز را 72 داور قضاوت کردند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار