8. بهمن 1396 - 12:01   |   کد مطلب: 20571
توصيه‌هاي طلايي در زندگي;
صفاتی که باعث جذب همسر می شود
کلید طلایی زندگی زناشویی در شناخت زوجین و رعیت اخلاق است و محبت کردن به زن و اطاعت او از همسرش در تعامل است؛ اگر این تعامل حفظ شود زندگی درست و سالم خواهد بود و فرزندان نیز در آرامش رشد جسمی و روانی خواهند داشت.
زندگی مشترک,جذب همسر,لطافت زن,کلید طلایی زندگی مشترک,زندگی زناشوئی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین صبح امروز در جمع نوعروسان با موضوع بنیان‌های روانی زن و مرد و شرح کلید طلایی زندگی اظهار کرد: خانم‌ها و آقایان با یکدیگر تفاوت دارند و اگر بخواهیم همه صفات زن را در یک صفت جمع کنیم می‌شود «لطافت» و اگر همه صفات مرد را در یک صفت جمع شود آن صفت «اقتدار» است.

وی با بیان اینکه این دو صفت هم در جسم و هم در روان آنها مشهود است افزود: متأسفانه زوجین به دلیل عدم شناخت از یکدیگر دقیقاً این دو صفت هم را نشانه گرفته و تخریب می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند با ظرافت تمام صفت لطافت زنانه را نه تنها در روان او بلکه در پوست و استخوان‌بندی آنها رعایت کرده و باید گرما و سرمای خانه با دمای بدن زن تنظیم شود.

وی با بیان اینکه زن‌ها به دلیل همین صفت دیرحرکت هستند و کارها را با آرامی انجام می‌دهند،‌ خاطرنشان کرد: مردها باید این صفات را مورد توجه قرار داده و با ان برخورد درستی داشته باشند تا مجادله اتفاق نیافتد.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه مرد باید درک و شناخت درستی از همسر خود داشته باشد،‌ ادامه داد:‌اگر خصوصیت لطافت زن از طرف همسر مورد توجه قرار نگیرد این صفت به مرور زمان تبدیل به یک صفت مردانه شده و لطافت زن که مایه آرامش خانه و خانواده است از بین می‌رود.

وی با یک مثال طنزی افزود: چرا زن‌ها از سوسک خوششان نمی‌آید؟ چون قیافه بدی دارد؛ حال اگر این سوسک صورتی بود این گونه نبود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: گاهی مردها لطافت زن را به لوس شدن او تعبیر می‌کنند و به مجادله با او می‌پردازند یا او را با دیگری مقایسه می‌کنند که این درست نیست.

وی با بیان اینکه زن لطیف یک مادر لطیف نیز هست که این مهم در تربیت فرزندان بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: حتی اگر یک مرد بخواهد به همسرش حرف حقی را بزند باید با لطافت بگوید که تأثیر بالایی داشته باشد.

حسینی‌یمین یکی از نیازهای روانی زنان را حرف زدن دانست و افزود: مردان باید شنونده خوبی باشند و حتی زمینه درد دل همسر خود را فراهم کنند؛ این گوش دادن همراه با احساس توجه باشد نه اینکه زن فکر کند با دیوار حرف می‌زند.

وی ادامه داد: اگر مردی با همسرش صحبت نکند و شنونده او نباشد این زن با دیگران صحبت کرده و اگر آن هم نشد با خودش حرف می‌زند و این یعنی شروع بیماری روانی.

این استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از نیازهای روانی زن که از همان صفت لطافت زن شأت می‌گیرد، محبت کردن به آنها معرفی کرد و گفت: معمولاً آقایان محبت نمی‌کنند و نمی‌دانند کلید طلایی زندگی در این نکته است زیرا اگر مردمی زنش را غرق محبت کند نتیجه این محبت، اطاعت زن از شوهر است.

وی با اشاره به اینکه زن محبت ملموس و محسوس از همسر خود می‌خواهد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «اگر کسی را دوست دارید و ابراز نکنید خیانت است».

حسینی‌یمین با طرح این سوال که خانم لطیف چه خانمی است؟ ادامه داد: نشانه مهم این است که یک زن با خصوصیت لطافت با همه چیز با لطافت برخورد می‌کند مثلاً اگر لباس بچه می‌بیند ذوق کند و واکنش نشان دهد و اگر واکنش نشان نداد این زنگ خطر است.

وی با بیان اینکه آقایان از خانم‌هایی که لطیف نیستند خوششان نمی‌آید؛ یادآور شد: زن باید در لباس و آرایش خود برای همسرش لطافت لطافت را ایجاد کند و از انجام کارهای مردانه حذر کند و به کارهای هنری، خواندن رمان،‌ شعر و... بپردازد و این صفت خود را حفظ و تقویت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یک صفت مهم در مردان اقتدار است و تندی حرکت و تن صدای بالای آنها نیز به دلیل همین ویژگی است؛ گفت: زنان این ویژگی مرد را دوست دارند و به مردانی که زنانه برخورد می‌کنند علاقه‌ای ندارند.

وی یک صفت دیگر مردان را جرأت و جسارت دانست و اضافه کرد: همین صفت باعث می شود که مردان دنبال کارهای خطرناک و ریسک‌پذیر باشند و همین علت حتی شیوه برخورد و نگهداری پدران با مادران متفاوت است.

حسینی‌یمین خاطرنشان کرد: کلید طلایی زندگی زناشویی در شناخت زوجین و رعیت اخلاق است و محبت کردن به زن و اطاعت او از همسرش در تعامل است؛ اگر این تعامل حفظ شود زندگی درست و سالم خواهد بود و فرزندان نیز در آرامش رشد جسمی و روانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه چینی اقتدار مردان از چینی محبت خانم‌ها زودتر می‌شکند،‌ یادآور شد: زن باید به گونه‌ای برخورد و رفتار کند که چینی اقتدار مرد شکسته نشود زیرا این برای ادامه زندگی زناشویی خطرناک است.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: در یک خانواده مادران مدیریت باطنی و پدران مدیریت ظاهری را برعهده دارند؛ زن‌ها زمانی ضرر می‌کنند که می‌خواهند این مدیریت باطنی را ظاهری کنند.

وی با بیان اینکه امروزه هم بیشتر طلاق‌ها در 6 ماه اول اتفاق می‌افتد؛ افزود: زنان دقت کنند که در هنگام صحبت با همسران خود تهاجمی و جر و بحث سخن نگویند و توهین نکنند زیرا با این کار مرد گریزان شده و هیچ تمایلی به شنیدن حرف‌ها و درد دل با او نخواهد داشت.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه زن نباید با شوهر خود قهر کند و گریه کند، ادامه داد: این اشتباه را اکثر خانم‌ها انجام می‌دهند، حتی اگر زن ناراحت است باید بدون قهر و با مهارت و لطافت زنانه خود حرفش را به همسرش بزند.

وی یادآور شد: مرد باید به شکل‌های مختلف گفتاری، نوشتاری و رفتاری محبت و توجه خود را به زن نشان دهد و اگر چنین کرد این زن حتی با دستان خالی مرد و نان خشک هم زندگی می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردان بدانند که با زور و تحقیر و تمسخر نمی‌توان زن را مدیریت کرد، افزود: مردان اگر از چیزی راضی نبودند با سکوت و صبر خود مطلب مورد نظر خود را به زن تفهیم کنند و زنان این سکوت و صبر را خود دریافت می کنند.

وی به نکته مهم دیگری که مردان باید در برخورد با همسران خود بدانند، اشاره کرد و گفت: به همسران خود دستور ندهند و اگر چیزی را می‌خواهند آن را غیرمستقیم طلب کنند چون زنان در دریافت اینگونه پیام‌ها بسیار تیز هستند.

حسینی‌یمین به بازخوانی مختصری از زندگی امام خمینی(ره) و نحوه برخوردشان با همسرشان پرداخت و گفت:‌ حضرت امام هرگز به همسر خود دستور ندادند و با اشاره درخواست خود را مطالبه می‌کردند.

وی بیان کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد برخوردهای نادرست و غلط والدین و دخالت آنها در زندگی زوجین هستیم و آنها به جای هدایت مشورت دادن آتش اختلافات را بیشتر کرده و باعث دور شدن بیشتر زن و مرد تازه ازدواج کرده می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی دختر و پسری ازدواج می‌کنند باید اولویت اول زندگی مرد زنش و اولویت اول زندگی زن، مردش باشد.

وی با بیان اینکه باید برای استحکام زندگی مهارت‌ها را کسب کنیم، گفت: همسران باید با رعایت احترام به والدین خود اجازه دخالت را ندهند ولی در عین حال باید از مشورت‌ها و تجربیات درست و منطقی آنها در راستای تداوم و گرمی  زندگی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار