13. بهمن 1396 - 10:58   |   کد مطلب: 20639
کتاب بیت المقدس نوشته سید مصطفی تقوی مقدم است که در 3 فصل، تاریخی را که بر سرزمین بیت المقدس گذشته است، برای خواننده به تصویر می کشد .

به گزارش شبنم ها،
پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی مستضعفان بر مستکبرین است ,قدس اولین قبله مسلمین یکی ازشهرهای کهن جهان است .شهری با تاریخی سر شار از ماجراهای بزرگ و رویدادهای عظیم. این شهر برای پیروان سه دین بزرگ توحیدی جهان از جمله مسیحیان ,مسلمانان و یهودیان مقدس است و اهمیت ویژه ای دارد .قدس دارای تمدن 5هزار ساله است .در طول هزاره ها و سده ها این شهر بارها مورد هجوم امپراطوران و امیران قرار گرفته است .بیت المقدس امروزی دارای دو بخش شرقی و غربی است .کسی که وارد بخش شرقی می شود گویی به رم قدیم وارد شده است اما بیت المقدس غربی پیشینه زیادی ندارد و 130 سال قدمت دارد و بیشتر ساکنان ان یهودیان هستند .

کتاب بیت المقدس نوشته سید مصطفی تقوی مقدم است که انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران آن را منتشر کرده است.

نویسنده در کتاب بیت المقدس کوشیده است در 3 فصل،تاریخی را که بر سرزمین  بیت المقدس گذشته است، برای خواننده به تصویر بکشد .

در سال 1948 بر اساس تصویب نامه سازمان  ملل متحد رژیم صهیونیستی اسرائیل در سرزمین فلسطین تشکیل شد .بیت المقدس جزئی از کشور اردن قرار گرفت .صهیونیست ها در همان سال با توطئه علیه مردم فلسطین و ارعاب آنها علاوه بر اشغال خاک فلسطین نیمه غربی بیت المقدس را نیز به اشغال خود درآوردند. در سال 1967 در جنگ شش روزه  علاوه بر زمینهای اشغالی فلسطین بخشی از اردن و سوریه و بخش شرقی  بیت المقدس را نیز به تصرف خود درآوردند. اکنون چند دهه از اشغال سرزمین فلسطین می گذرد و بیت المقدس محل نزاع و درگیری صهیونیست ها با مسلمان فلسطین است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار