21. بهمن 1396 - 12:16   |   کد مطلب: 20755
معاون بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین یکی از ضرورتهای جامعه را نوآوری در زمینه تبلیغ دانست و گفت: با همکاری و تلاش همه دست‌اندرکاران برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی اربعین به نحو شایسته‌ای برگزار شد.
زنان,زنان انقلابی,امنیت زنان,نهضت امام خمینی(ره),shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : سمیه اکبری فرد حضور فعال زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا برشمرد و گفت: در واقعه کربلا در کنار غیورمردان، زنان هم تا لحظه آخر پا به پای نهضت حسینی، امام عصرشان را ترک نکردند و در حقیقت ایستادگی و مقاومت زنان ما در ابتدای انقلاب اسلامی نشات گرفته از همین رشادت‌های بانوان نهضت عاشورا است.

 

وی ادامه داد: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار نقش اساسی داشتند که متاسفانه کمتر به نقش زنان پرداخته شده است. به واقع اگر زنان پشت مردان خود در حمایت از نظام اسلامی نمی‌پیوستند به واقع شکل گیری این نهضت با موانع بسیاری مواجه می‌شد و در آن دوران زنان نه تنها به مردانشان اذن جهاد و دوری از خانه را دادند بلکه خودشان هم در خیابان‌ها با شور و اشتیاق در جهت شکل گیری انقلاب اسلامی به دعوت امامشان لبیک گفتند.

مشاور سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی زنان با شعارهای کوبنده خود و آری گفتن به جمهوری اسلامی به واقع نشان دادند که سهم بزرگی را در شکل گیری نظام حکومت اسلامی ایفاء کردند و امروزه زنان جوان جامعه ما باید به خوبی بدانند که پای این انقلاب خون‌هایی حتی از جنس زنانه ریخته شده است و به راحتی ارزش‌های انقلاب اسلامی را با رفتارشان پایمال نکنند.

 

اکبری فرد، هوشیاری زنان در جامعه امروزی را دارای اهمیت برشمرد و افزود: برخی دختران و زنان ما در جامعه رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که درخور نظام جمهوری اسلامی نیست و زنان جامعه ما باید هوشیار باشند که هدف از تشکیل نظام اسلامی امنیت بخشیدن به زنانی بود که متاسفانه در زمان شاهنشاهی به عنوان یک کالا در اختیار مردان هوسران قرار گرفته بودند.

 

این محقق و پژوهشگر دینی، امنیت را هدیه انقلاب اسلامی به زنان دانست و اظهار کرد: نهضت امام خمینی ( ره ) و شکل گیری انقلاب اسلامی به زنان ما امنیت و حجب و حیا را هدیه داد و به برکت این انقلاب اسلامی بسیاری از زنان جامعه در کرسی‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته اند که این نشان از پویایی انقلاب اسلامی و نگاه اسلام به زنان دارد که در زمان حکومت فاسد شاهنشاهی این نوع فرهنگ در رابطه با زنان وجود نداشت.

 

مولف کتب دینی تصریح کرد: امروزه زن جامعه ما با کمال آرامش در دانشگاه درس می‌خواند و در جامعه در بخش‌های مختلف اظهار نظر سیاسی و فرهنگی می‌کند در حالی که این وضعیت در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حد یک کابوس بود.

 

وی به حکومت فاسد پهلوی به خصوص نگاه پلید به زنان جامعه اشاره کرد و گفت: اشرف پهلوی با داشتن چند شوهر و حیوان بازی‌های خود که راه یزید ملعون بود آیا صلاحیت یک مسئولیت در جامعه ای با این همه قدمت فرهنگی دارد؟ چرا برخی دختران جامعه ما کورکورانه در شعارهای خود در اغتشاشات اخیر خواهان حکومت فاسد پهلوی بودند. حکومتی که زنان به عنوان کالا در دست مردان و برخی زنان بلند پایه حکومت رفتارهای ناشایست در تاریخ به جای گذاشتند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار