به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : طراحی چیپس تورتیلای دوریتوز برای «بانوان» به مذاق برخی کاربران شبکههای اجتماعی خوش نیآمد.
شرکت صنایع غذایی «پپسیکو»، دومین شرکت تولیدکننده مواد غذایی و نوشیدنی در جهان از تولید چیپس تورتیلای جدید مارک «دوریتوز» مخصوص خانمها خبر داد؛ تورتیلایی با همان طعمهای قبلی اما با «صدای کمتر»، «ادویه کمتر» و «قابل حمل در کیف دستی». این اوصاف برای یک چیپس زنانه و برشمردن تفاوت های رفتاری بین زنان و مردان در خوردن آن برای این شرکت گران تمام شده و واکنشهای زیادی در شبکههای اجتماعی بهمراه داشت.
ایندرا نویی، کارآفرین مدیر عامل این شرکت در یک مصاحبه رادیویی در پاسخ به تفاوتهای رفتاری مردان و زنان در خوردن میان وعدههایی چون تورتیلا و چیتوز گفت که خانمها هم دوست دارند مانند آقایان وقتی تورتیلا دوریتوز می خورند، با لذت تا انتهای بسته را تمام کنند اما دوست ندارند مانند آقایان در هنگام خوردن چیپس انگشتان خود را بلیسند و با صدای بلند تورتیلا بخورند.
خانم نویی مولفههای پیشنهاد خود در طراحی تورتیلای دوریتوز برای «بانوان» را قابل حمل بودن در کیف دستی، تولید صدای کم هنگام خوردن، استفاده از ترکیب ادویههایی که کمتر به انگشتان دست بچسبد با حفظ طعم و مزه تورتیلاهای معمول این شرکت عنوان کرد.
اما جامعه غربی که از برخی تبعیض ها درباره زنان رنج می برد و به زودرنجی مزمن گرفتار شده و هر از چندی مانند کوره ای آتشین شعله ور شده، این بار هم تاب نیارود و در شبکههای اجتماعی و از سوی فعالین حقوق زنان واکنش شدید به این سخنان خانم ایندرا نویی نشان داد.
بسیاری از آنان مشکل اصلی زنان را دریافت دستمزد یکسان با مردان و رعایت حقوق اولیه در محیطهای کاری دانستند و نه تولید صدا در هنگام خوردن تورتیلا.
جالب تر اینکه ،ایندرا نویی، مهاجر هندی و فارغ التحصیل دانشکده مدیریت دانشگاه یل در ایالات متحده از دید نشریه فوربز یکی از ۲۷ زن موفق در پست مدیریتی در این کشور است. وی در سال ۲۰۰۶ فهرست قدرتمندترین مدیران زن جهان در رتبه سیزدهم فهرست قرار گرفت.
انتهای پیام/ص
دیدگاه شما