28. بهمن 1396 - 21:10   |   کد مطلب: 20839
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۷ از دوشنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز می‌شود.
آزمون ارشد پزشکی 97,مرکز سنجش آموزش پزشکی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به ثبت نام آزمون ارشد پزشکی ۹۷ گفت: ثبت نام این آزمون از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در سایت سنجش پزشکی آغاز می‌شود و تا ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: دفترچه ارشد پزشکی از چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است؛ داوطلبان می توانند نسبت به دریافت دفترچه آزمون اقدام و از جزئیات ثبت نام اطلاع پیدا کنند.

پورکاظمی به تعداد رشته های آزمون ارشد پزشکی اشاره کرد و افزود: در آزمون ارشد پزشکی  سال آینده ۸۰ رشته وجود دارد که در ۵۲ رشته گروه تقسیم بندی شده اند و داوطلبان برای از این رشته گروه ها انتخاب می کنند.

زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش  آزمون ارشد پزشکی ۹۷ گفت: ظرفیت مورد نیاز برای ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز خود اعلام می کنند که این ظرفیت در دفترچه شماره ۲ پس از ماه مبارک رمضان سال آینده در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷ اشاره کرد و گفت: ۱۴ و جمعه ۱۵ تیر ۹۷ در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در ۲ رشته ثبت نام و در آزمون شرکت کنند.

پورکاظمی با بیان اینکه آزمون ارشد پزشکی ۹۷ مشابه سال گذشته برگزار خواهد شد و تنها معدل در نتیجه آزمون تاثیر گذار خواهد بود، عنوان کرد: تا سال گذشته سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون ارشد پزشکی تاثیر نداشت اما امسال بر اساس قانون مجلس و مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی معدل ۲۰ درصد در نتیجه نهایی نمره آزمون  تاثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزون بر این سنجش پزشکی موظف شده است بر اساس مصوبه مجلس، پنج درصد سهمیه قبولی آزمون را به خانواده‌های جانبازان و ایثارگران اختصاص دهد.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار