6. اسفند 1396 - 8:40   |   کد مطلب: 20938
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:
طرح اهدای کتاب ویژه نوروز در همدان اجرا می شود
افراد با طرح اهدای کتاب می‌توانند فرصتی را برای مطالعه دیگران که دسترسی به کتاب ندارند، فراهم کنند چقدر خوب است کتاب‌هایی که خوانده و تجربه‌هایی را کسب کرده‌ایم، در اختیار دیگران قرار دهیم تا آنها نیز از این فرصت استفاده کنند.
طرح اهدای کتاب,ویژه نوروز,کتابخانه عمومی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : عاطفه زارعی از اجرای طرح  «اهدای کتاب ویژه نوروز» خبر داد و اظهار کرد: به دنبال این هستیم همزمان افرادی با آماده‌سازی منازل خود برای نوروز، برای کتاب‌های بلااستفاده خود نیز خوانندگان جدید پیدا و دیگران را از دانایی بهره‌مند کنند.

 وی با تاکید به اینکه افراد با طرح اهدای کتاب می‌توانند فرصتی را برای مطالعه دیگران که دسترسی به کتاب ندارند، فراهم کنند، گفت: چقدر خوب است نوجوانانی را برای کتاب‌هایی که خوانده و تجربه‌هایی را کسب کرده‌ایم، در اختیار دیگران قرار دهیم تا آنها نیز از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه رسالت کتابخانه‌ها به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، رشد مطالعه مفید است، افزود: طرح اهدای کتاب در سال 93 اجرا شد و از آن سال تاکنون شاهد اهدای کتاب‌هایی هستیم که توانسته‌ایم آنها را در اختیار کسانی قرار دهیم که امکان تهیه آن کتاب‌ها را نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب سال 94 با محوریت جمع‌آوری کتاب اهدایی در حوزه کودک و نوجوان ورود کردیم که بسیار موثر واقع شد، بیان کرد:‌ سال گذشته نیز این طرح با محوریت کتاب‌های درسی، کمک‌درسی و کمک‌آموزشی به ویژه با راه‌اندازی واحد سیار به منظور جمع‌آوری کتاب، تبلیغات در سطح شهر، صدا و سیما، ارسال پیامک و... اجرا شد.

زارعی خاطرنشان کرد: این طرح امسال نیز به مانند سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و در پایان سال نیز با طرحی جدید به دنبال جذب کتاب‌ها و ارسال آنها به مناطق محروم به منظور استفاده کسانی که نمی‌توانند کتاب خریداری و بر دانایی خود بیفزایند، هستیم.

وی با اهمیت به طرح اهدای کتاب، از آن به عنوان یک سنت حسنه نام برد که می‌تواند در بین مردم فرهنگسازی و نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با تاکید به اینکه اگر هر فرد در استان یک جلد کتاب غیر مصرفی خود را به کتابخانه‌ها اهدا کند، می‌توان رقم قابل توجهی از کتاب‌های اهدایی را بعد از جمع‌آوری به کتابخانه‌های محروم انتقال داد، افزود: افراد می‌توانند برای اطلاع بیشتر با شماره 32672012 تماس گرفته یا به سایت www.hamadanpl.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار