8. اسفند 1396 - 22:13   |   کد مطلب: 20979
ایران 78 روز تعطیلی دارد و در رتبۀ یازدهم قرار گرفته، این درحالی است که سرانۀ کار مفید در ایران سالانه تنها 800 ساعت است است.
مجلس,تعطیلات نوروزی,کاهش تعطیلات نوروزی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از نافع : سرانه کار مفید در آمریکا با 117 روز تعطیلی، هفته‌ای 42 ساعت است و این نشان می‌دهد کشورهایی که تعطیلات بیشتری دارند، سرانۀ کار مفیدشان بیشتر است.

 

ایران دارای بیشترین تعطیلات مناسبتی است اما از آن سو تنها کشوری است که فقط یک روز در انتهای هفته تعطیل است. بی‌شک ارتقای بهره‌وری و افزایش سرانۀ کار مفید در ایران یکی از ابعاد مهم ساماندهی تعطیلات رسمی کشور است؛ موضوعی که‌ سال‌هاست در دولت و مجلس معطل مانده و هنوز منتج به نتیجه مشخصی نشده است.

 

نمایندگان مجلس از مجلس هفتم به دنبال طرحی بودند تا بتواند نسبت به کاهش تعطیلات در کشور اقدام مفیدی انجام دهند که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

 

موضوعی بسیار مهمی که  طی یکی دو سال اخیر توجه برخی علما و به ‌ویژه مقام معظم رهبری را به خود جلب کرد و ایشان نیز پیگیر موضوع مهم ساماندهی تعطیلات رسمی کشور شدند.

 

اما مجلس دهمی ها معطل نکرد و تعدادی از نمایندگان مجلس طرح جامع ساماندهی تعطیلات کشور را به همین منظور ارائه و پیشنهاد کرده بودند تا تغییراتی را در تقویم رسمی ایجاد کنند.

 

 در این طرح پیشنهادی تعطیلات نوروز از 13 به 5 روز کاهش یافته است و  طرح حذف تعطیلی 29 اسفند و روزهای 12 و 13 فروردین نیز مطرح شده  است.

 

باید منتظر ماند و دید که نمایندگان مجلس چه برنامه ای برای ساماندهی تعطلات و بهره وری کار مفید در کشور دارند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار