9. اسفند 1396 - 15:48   |   کد مطلب: 20989
رئیس کتابخانه مرکزی همدان از تولید کتاب صوتی «خداحافظ سالار» در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.
کتاب صوتی,کتابخانه مرکزی همدان,بخش نابینایان,کتاب خداحافظ سالار,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : سیده منصوره حسینی‌شعار از تولید کتاب صوتی خداحافظ سالار (خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سرلشکر شهید حاج حسین همدانی) در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

وی ادامه داد: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان با هدف افزایش منابع اطلاعاتی برای نابینایان و کم بینایان و آشنایی این عزیزان با کتاب‌های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مبادرت به تولید کتاب «خداحافظ سالار» روایت داستانی برگرفته از خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سرلشکر شهید حاج حسین همدانی کرده است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان بیان کرد: این کتاب که به قلم حمید حسام بوده و توسط انتشارات مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27) و با گویندگی خانم زهره منوچهری از گویندگان افتخاری طرح تولید کتاب صوتی تهیه گردیده، خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی، قافله سالار مدافعان حرم است، که به زندگی و فراز و نشیب‌های این شیرزن بزرگ پرداخته که از کودکی آغاز و نهایتاً به شهادت سردار همدانی در سال ١٣٩٤ ختم می‌شود.

وی افزود: شروع کتاب از سال 90 و بحران سوریه و دمشق که در آستانه سقوط قرار داشت، آغاز می‌شود در آن زمان سردار همدانی خانواده خود را آگاهانه به دمشق می‌برد و بعد از بازگشت به ایران خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود با رجوع به گذشته و تداعی خاطرات خود در دهه 40 ادامه می‌یابد.

حسینی شعار خاطرنشان کرد: این کتاب حاصل 44 ساعت مصاحبه با همسر شهید است که نوع روایت داستانی هیچ دخل تصرفی را در آن وارد نکرده است.

وی اضافه کرد: کتاب خداحافظ سالار، یک کتاب تربیتی برای تمام خانواده‌هاست و به ابعاد شخصیتی سردار شهید همدانی، سبک زندگی ایشان، مدیریت‌های خانوادگی، تربیت فرزندان و ارتباط خوب و صمیمی با همسر و اعضای خانواده می‌پردازد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار