17. اسفند 1396 - 15:33   |   کد مطلب: 21099
الگوهای ورشکسته و نسخه‌های مردود شده غربی زن را بی‌ارزش می‌کند و بانوان با یک نگاه عمیق باید قدر الگوهای بارز و بی‌بدیل همچون حضرت زهرا (س) را بدانند و ما بدانیم که ایشان با مادری، همسری و دختری نمونه بودن حقیقتاً بهترین الگو برای خوب زیستن و فاطمی بودن است.
روز جهانی زن,میلاد حضرت فاطمه(س),جوامع غربی,نقش زن,خشونت علیه زنان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : سمیرا خطیب زاده کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: امسال روز جهانی زن هم‌جواری با سالروز میلاد حضرت زهرا (س) الگوی همه زنان دنیا به‌ویژه زنان مسلمان دارد.

وی افزود: معتقد هستیم که ولادت این بانوی پاکی‌ها بهترین فرصت برای گرامیداشت روز مادر و ارج نهادن به مقام زن است.

خطیب زاده با اشاره به‌روز جهانی زن بیان کرد: جوامع غربی در ۸ مارس و روز جهانی زن شعارهایی به نفع زنان عنوان می‌کنند و ادعای حمایت از حقوق زنان دارند، این در حالی است که دقیقاً عکس آن را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه رسانه‌های غربی مدینه فاضله‌ای برای زنان غربی ترسیم می‌کنند و آن را الگوی بانوان ما و متولیان حوزه زنان قرار می‌دهند.

کارشناس فضای مجازی در مورد نقش زن در جوامع غربی خاطرنشان کرد: زنان در جوامع غربی ابزاری بیش نیستند و رسانه‌های آنان به‌دروغ در افکار عمومی مدافع حقوق زنان هستند و طوری وانمود می‌کنند که به فکر زنان می‌باشند، رسانه نقش مهمی در انعکاس سیاست‌های فکری دارد.

وی یادآور شد: برخی از زنان از روی غفلت و ناآگاهی برای اینکه به سبک و مدل زنان غربی دست یابند از آنان الگو می‌گیرند و باید بدانند که پشت این ویترین غربی فجایع عمیقی وجود دارد.

خطیب زاده زن را دارای کرامت دانست و افزود: زن دارای کرامت والایی است و علی‌رغم شعارهایی که برای روز جهانی زن داده می‌شود، حقیقتاً تحت ظلم بزرگی در غرب قرار می‌گیرد.

وی مطرح کرد: ترویج هم‌جنس‌گرایی در غرب، استفاده ابزاری از جنس زن، نادیده گرفتن زن در خانواده، فروپاشی خانواده‌ها و… نشان‌دهنده خشونت علیه زنان است، آمارهای جهانی آنان باعث تأسف است.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به عدم امنیت زنان غربی گفت: زن بدون پوشش و حجاب، بدون عفت و حیا، آزادی بی‌قید، تن نمایی، بی‌بندوباری و… را غرب برای زن ارزش می‌داند و رسانه‌های آنان به‌گونه‌ای انعکاس می‌دهند که این موارد یعنی آرامش، خوشبختی و زیبایی، به‌راستی باید تأمل کرد که آیا زنان غرب خوشبخت هستند و احساس امنیت و آرامش دارند؟

وی ادامه داد: متأسفانه کشورهای غربی از طریق رسانه‌ها همچون ماهواره و شبکه‌های اجتماعی ابتذال زنان غرب را در ظاهری فریبنده به جامعه ما عرضه می‌کنند تا زنان و دختران کشورمان را از خانواده و اصالت خویش دور کنند و او را به چالش بکشانند.

خطیب زاده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نکته‌سنجی در حوزه بانوان، مسائل غرب و… که به‌طور دقیق آن‌ها را رصد می‌کنند، توصیه‌های نابی برای مسئولان و مردم‌دارند تا تحت تأثیر القائات و تبلیغات آنان قرار نگیرند.

وی افزود: در سال ۱۳۷۹ ایشان مطرح کردند که غربی‌ها باید در مقابل جنس زن پاسخگو باشند چون آن‌ها به زن خیانت کرده‌اند، تمدن غربی به زن ارزشی نداده بلکه پایه‌گذار خشت و بنای کج است؛ آن‌ها زن را به ابتذال کشانده‌اند و حتی داخل خانواده را اصلاح نکرده‌اند که این گناه و خیانت به زنان است، با این کارنامه درخشان از همه دنیا هم طلبکار هستند و مسئولان کشور ما را مورد بازخواست قرار می‌دهند و از آن‌ها در مورد زنان جواب می‌خواهند درصورتی‌که آن‌ها بدهکار هستند و باید نسبت به ظلمی که به زنان می‌کنند پاسخگو باشند.

کارشناس فضای مجازی در مورد ابتذال زنان غربی گفت: غرب عملکرد ضعیفی در حوزه بانوان داشته است و جایگاه زنان را به ابتذال کشانده است، امیدواریم زنان جامعه ما حقیقت را در مورد غرب و افکار پلید آن‌ها بدانند.

وی اذعان داشت: الگوهای ورشکسته و نسخه‌های مردود شده غربی زن را بی‌ارزش می‌کند و بانوان با یک نگاه عمیق باید قدر الگوهای بارز و بی‌بدیل همچون حضرت زهرا (س) را بدانند و ما بدانیم که ایشان با مادری، همسری و دختری نمونه بودن حقیقتاً بهترین الگو برای خوب زیستن و فاطمی بودن است.

انتهای/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار