9. فروردين 1397 - 8:15   |   کد مطلب: 21324
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان:
کلینیک دیابت در تامین اجتماعی همدان راه اندازی می شود
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از راه‌اندازی کلینیک دیابت و فشارخون برای پیگیری امور درمانی بیماران خبر داد.
کلینیک دیابت,تامین اجتماعی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علیرضا صفری با اهمیت به تکریم ارباب رجوع، از اقداماتی در دو حیطه فرآیندی و ساختاری که منجر به افزایش رضایت‌مندی ارباب رجوع می‌شود، سخن گفت.

وی به استقرار سیستم الکترونیکی نظام ارجاع داخلی به منظور عدم نیاز مراجعه حضوری بیماران به مراکز درمانی ملکی در سطح استان برای اخذ نوبت در دریافت خدمات تخصصی در حوزه فرآیندی اشاره کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: مرکز درمانی مبدأ بر اساس ظرفیت های موجود در سطح استان با هماهنگی بیمار به صورت سیستمی، مرکز درمانی ملکی مقصد و پزشک مربوطه را تعیین و بیمار را برای دریافت خدمات تخصصی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به استقرار سیستم شناسایی و تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در این سیستم،گفت: پس از شناسایی افراد مبتلا به بیمارهای مزمن برای آنها پرونده بیماری مزمن تشکیل داده می‌شود و این سوابق در هر بار مراجعه در هر کجای کشور قابل دسترسی است.

صفری خاطرنشان کرد: این اقدام بیمار را از ارائه سوابق بیماری، داروهای مصرفی، نتایج خدمات پارکلینیک و... بی‌نیاز کرده و روند تشخصی و درمانی را بهبود و بروز خطا را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید به استقرار نسخه الکترونیک در مراکز ملکی با اجرای این سیستم، افزود: مراجعین بدون نیاز به ارائه دفترچه بیمه و کاهش تبعات ناشی از آن مثل نداشتن برگ دفترچه بیمه و یا تمدید حضوری اعتبار دفترچه؛ از طریق ارائه کارت ملی می‌توانند به مراکز ملکی مراجعه کرده و خدمات درمانی مختلف دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان تصریح کرد: در این فرآیند تمام درخواست‌های خدمات درمانی اعم از ویزیت، ارائه دارو، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی، قبل از حضور فیزیکی بیمار در واحدهای مربوطه از طریق سیستم ارسال شده و این واحد آمادگی قبلی برای ارائه خدمات را دارد. 

وی به ارائه نوبت‌دهی غیر حضوری از راه‌های متنوع شامل تلفنی، اینترنتی و USSD که مورد دوم و سوم در آستانه افتتاح بوده، اشاره کرد.

صفری با اشاره به برون‌سپاری خدمات معاینات بدو بیمه‌گذاری بیمه‌های خاص، گفت: پرداخت هزینه‌های خسارت متفرقه از طریق کارگزاری‌ها مورد توجه بوده است.

وی تصریح کرد: در این روند، بیماران در مواردی که به بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هزینه‌هایی پرداخت می‌کنند، بیمه شده از طریق کارگزاری های رسمی هزینه خود را دریافت می‌کند و نیاز به مراجعه مکرر به واحد اسناد پزشکی برای دریافت هزینه نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرای طرح Home Visit به منظور پیگیری وضعیت مددجویان پس از زایمان در منزل آنها به صورت ابتکاری، افزود: راه‌اندازی کلینیک دیابت و فشارخون برای پیگیری امور درمانی بیماران به صورت ابتکاری مورد توجه بوده است.

صفری به ابلاغ کتابچه گردش کار فرآیندهای مربوط به گیرندگان خدمت به منظور یکسان‌سازی روندها اشاره کرد و گفت: ایجاد امکان دریافت اطلاعات، راهنمایی در خصوص روند کمیسیون‌های پزشکی، اعلام رأی کمیسیون پزشکی، ارسال تصویر مدارک پزشکی مربوط به کمیسیون پزشکی از طریق شعب به کمیسیون بدون نیاز به مراجعه بیمار برای تحویل مدارک به واحد کمیسیون، ارسال پیامک برای دعوت به کمیسیون پزشکی به صورت الکترونیکی و عدم نیاز به مراجعه حضوری افراد از جمله اقدامات است.

وی بیان کرد: اتصال سامانه کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی به سیستم سپاس وزارت بهداشت و سیستم اطلاعات بیمارستانی مراکز ملکی برای دریافت تصاویر مستندات بستری و... که مراجعه و ارائه مدارک از جانب بیمار به منظور ارائه در کمیسیون پزشکی را به حداقل می رساند، در سطح سازمانی در دست اقدام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به طراحی سامانه برای بررسی بیمار و مدارک پزشکی بیماران در شهرستان ها توسط پزشک معتمد و آپلود مدارک پزشکی توسط پزشک معتمد در سامانه، به منظور کاهش مراجعه بیماران از شهرستان ها به مرکز استان، گفت: در این روند، دریافت رأی در محل زندگی بیمه شده در بیشتر موارد صورت می‌گیرد که این موضوع  نیز در سطح سازمانی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ساختاری، بیان کرد:اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی در دو بیمارستان آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر از جمله اقدامات است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار