12. فروردين 1397 - 19:24   |   کد مطلب: 21353
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تأکید بر پرهیز از رهاسازی ماهی قرمز و سبزه‌ در رودخانه‌ها و سدهای استان گفت: این کار موجب آلوده‌ شدن منابع آب شرب مردم می‌شود.
شرکت آب منطقه ای همدان,ماهی قرمز,آلودگی آب,مسافران نوروزی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همذان به نقل از تسنیم از همدان : منصور ستوده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای توصیه‌هایی برای روز طبیعت اعلام کرد تا مردم سیزده‌بدر خوب و خوشی را داشته باشند.

وی افزود: در این روز بیشتر مردم ارتباط بسیاری با طبیعت برقرار می‌کنند تا شاید این‌گونه در کنار خوش‌گذرانی، قدر طبیعت خود را بیشتر بدانند، اما گاهی آسیب‌هایی به طبیعت وارد می‌شود که برخی از آن‌ها جبران‌ناپذیر است.

ستوده بیان کرد: البته با توجه به افزایش آگاهی فرهنگی مردم، هرسال کمتر شاهد ورود آسیب به طبیعت هستیم، اما باز جای دارد تا مردم و مسافران نوروزی در هر جای این سرزمین نسبت به حفاظت از طبیعت توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به احتمال سست بودن دیوارها و حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در مناطق بدون حفاظ توصیه می‌شود تا مردم به ویژه کودکان از تردد در این مناطق خودداری کرده و تا اندازه امکان از چادرزنی و استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها بپرهیزند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مطرح کرد: والدین مراقب کودکان خود باشند تا در حاشیه رودخانه‌ها به بازی نپردازند چراکه یک لحظه غفلت می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را رقم بزند.

ستوده بیان کرد: از مردم تقاضا می‌شود تا ماهی‌ها و سبزه‌های خود را در رودخانه‌ها و سدهای استان همدان رها نکنند زیرا موجب آلوده‌ شدن منابع آبی شرب مردم می‌شود.

وی اعلام کرد: از نظر زیست‌محیطی، ماهی‌ قرمز در ایران، گونه مهاجم محسوب می‌شود و تخم گونه‌های بومی را خورده و موجب به خطر افتادن حیات گونه‌های بومی و تخریب اکوسیستم طبیعی می‌شود.

ستوده افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و کمبود منابع آبی، انتظار می‌رود تا مردم در حفظ این منابع، همراه مسئولان بوده و بازوی قدرت‌مندی برای نگهداری منابع آبی باشند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار