19. فروردين 1397 - 16:14   |   کد مطلب: 21450
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان از آغاز مرحله استانی مسابقات، عترت و نماز با شرکت 2 هزار دانش‌آموز در استان خبر داد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : حسن‌آقا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در 11 رشته از 18 فروردین ماه 1397 آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات دو هزار دانش‌آموز شامل دوره‌های اول و دوم متوسطه تحصیلی دختران و پسران حضور دارند.

وی با بیان اینکه رتبه‌های برتر مسابقات استانی  پس از طی شدن دوره‌های آموزشی متعدد، به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات اشاعه فرهنگ قرآنی، آموزش و انتقال تعالیم این کتاب آسمانی در سطح جامه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه عمل به قرآن بدین معناست که در خوشی و ناخوشی عمل به آن آموزه رفتار ما باشد، افزود: اگر قرآن را با خلوص نیت بخوانیم خواهیم دید که باعث رفع مشکلات روحی انسان‌ها می‌شود.

وی بالاترین مرحله را، عمل به پیام‌های قرآن دانست و افزود: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی صرفاً یادگیری نیست بلکه قرآن باید در تمام زندگی انسان جاری باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه قرآن کریم هدیه‌ای الهی است و هیچ هدیه‌ای از آن بالاتر نیست، تصریح کرد: هیچ خدمتی بالاتر از هدایت برای بشر وجود ندارد و این قرآن مجید است که انسان را از تاریکی به سوی نور و روشنایی رهنمون می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت است و انسان را از جهل به سوی رستگاری هدایت می‌سازد، گفت: قرآن معتبرترین سند برای اثبات معارف و احکام الهی است.

لازم به یادآوری‌است سی و ششمین  دوره  مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استان از آذر ماه 96 با حضور بیش از 100 هزار دانش‌آموز و فرهنگی  از سطح مدارس شروع و اکنون به مرحله استانی رسیده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار