23. فروردين 1397 - 16:08   |   کد مطلب: 21513
انسداد تلگرام موضوع مهمی است که همه فکرها را به خود جذب کرده است، هشدار خطرات امنیتی این شبکه مجازی مسئولین را تکان داد.

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : سمیرا خطیب زاده کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: فیلتر شدن تلگرام یکی از موضوعات مهم فضای مجازی است که شایعه‌های زیادی در این مورد ایجادشده است.

وی افزود: باوجوداینکه تلگرام در کشور مخاطبان بسیار زیادی دارد و یک مکان برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… تبدیل‌شده است ولی همه باید نسبت به خطرات ناشی از آن آگاه باشند.

خطیب زاده با اشاره به تهدیدات امنیتی شبکه‌های مجازی غیربومی بیان کرد: امنیت کشور مهم‌ترین موضوعی است که دارای اولویت برتر می‌باشد، شبکه‌های مجازی غیربومی تهدید امنیتی است.

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی غیربومی احساسات و هیجانات جوانان بخصوص نوجوانان بازی دست عده‌ای کوته‌فکر قرار می‌گیرد و با تزریق اهداف پلید خود آینده کشور را به خطر می‌اندازند.

کارشناس فضای مجازی با تأکید بر فیلتر شدن تلگرام اذعان داشت: حداقل تا ۲۰ روز آینده تلگرام در کشور فیلتر خواهد شد و از شبکه به‌طورکلی خارج می‌شود، پس از مسدود شدن تلگرام با هیچ‌گونه فیلترشکنی اجرا نخواهد شد.

وی مطرح کرد: مردم ایران همیشه پای نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، آنان در جنگ تحمیلی، بحران‌های مختلف، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب، عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خوش درخشیده‌اند.

خطیب زاده در مورد هدایت افکار عمومی در تلگرام گفت: کانال‌های تلگرامی که از سوی بیگانگان برنامه‌ریزی می‌شوند با هدایت نادرست افکار عمومی جامعه را به چالش می‌کشند و باید در مقابل آنان ایستاد.

وی مردم ایران را مهم‌ترین سرمایه دانست و اظهار کرد: مردم ایران سرمایه کشور هستند و باافتخار آفرینی‌های خود پشتوانه نظام جمهوری اسلامی می‌باشند، دشمن در فضای مجازی باهدف نفوذ در اذهان مردم سعی در آسیب رساندن به کشور رادارند.

کارشناس فضای مجازی یادآور شد: تلگرام برای فعالیت، رسیدن به اهداف غیرانسانی و ضد امنیتی خود با دسترسی به اطلاعات بخصوص اطلاعات حساس کشور پیامدهای غیرقابل جبرانی را ایجاد خواهد کرد، در این راستا مهم‌ترین دلیل مسدود شدن تلگرام مسائل امنیتی و اقتصادی است.

وی افزود: همه مردم می‌توانند بعد از انسداد تلگرام از پیام‌رسان‌های داخلی همچون آی گپ، ایتا، سروش، بله، گپ، ویسپی و… استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار